مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم گفت: حدود ۳۰ هیئت مذهبی و گروه فرهنگی در بوستان‌های شهری برای برپایی محافل و جلسات خود ساماندهی و برنامه‌ریزی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم امروز در نشست خبری تشریح اقدامات شهرداری قم در ماه محرم، طی سخنانی عنوان کرد: از مدت‌ها قبل برای ماه محرم تصمیم گرفتیم المانی با ارتفاع ۵ و نیم متر تحت عنوان «یا اباعبدالله‌الحسین(ع)» آماده کنیم. حال بعد از گذشت چندماه این المان ویژه ایام عزاداری سید الشهدا(ع) در میدان شهید مطهری نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین ساخت المان مرتفع دیگری تحت عنوان «حسین(ع)» در میدان امام حسین(ع) استقرار خواهد یافت. فضاسازی میدان آستانه و صحن بزرگ امام خمینی(ره) به‌عنوان نقاط شاخص عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) از ورودی چهارراه بازار تا حرم مطهر و نصب بیرق‌های محرم در دستورکار ما قرار دارد.

جوادیان با اشاره به اینکه بیرق‌های فضایسازی شهری در طول سال و مناسبت‌های مختلف تعویض می‌شود و در ایام محرم به رنگ مشکی درمی‌آیند، خاطرنشان کرد: در حوزه بهسازی و بازآفرینی کلیه المان‌های شهری قم، نصب ۱۰ المان نخل در بلوار عماریاسر، ساخت ۱۵ المان جدید و نصب در سطح شهر با عنوان بیرق حسینی و جانمایی و نصب ۳۰ المان شهری دیوارنگاره پلاک با مضمون محرم در نقاط پرتردد شهر انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما و منظر شهرداری قم گفت: حدود ۴۵۰ پروژه نورپردازی در سطح شهر داریم که از امشب تا پایان ماه صفر با افکت مشکی رنگ رنگ عزای حسینی به شهر می‌بخشد، نصب مضامین ماه محرم بر روی ۱۴۰ المان‌ سطح شهری، نصب حدود ۵۰۰ مترمربع چاپ بنر و تبلیغات محرم و فرهنگ عاشورایی درحال نصب و اکران است و در شب اول محرم نصب آن به پایان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری قم اظهار کرد: هیئات مذهبی می‌توانند برای برپایی جلسات خود در فضای سبز شهری، برای دریافت مجوز ۱۰روزه تا ۲ ماهه به سازمان فرهنگی شهرداری قم مراجعه کنند و پس‌از صدور مجوز، امکانات لازم دراختیار آنان قرار می‌گیرد. حدود ۳۰ هیئت مذهبی و گروه فرهنگی در بوستان‌های شهری برای برپایی محافل و جلسات خود ساماندهی و برنامه‌ریزی شده‌اند.

وی ادامه داد: باتوجه به حضور زائران حرم کریمه اهل بیت(س) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و در ایام تعطیلات، اماکن مسقف و آلاچیق‌هایی را برای اسکان زائران در مناطق با آب‌وهوای مناسب علاوه‌بر بوستان‌های شهری تدارک دیده شده است و آمادگی اسکان ۴هزار خانوار در این اماکن وجود دارد.

جوادیان در پایان تاکید کرد: بوستان فدک، بوستان امام رضا، بوستان مهدی و مهدیه واقع در رینگ مسجد مقدس جمکران برای اسکان زائرین در روزهای پیک حضور زائرین در قم برای اسکان‌ آن‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/