مدیرکل خدمات شهری شهرداری قم گفت: حدود ۳ هزار نفر از نیروهای مجموعه ستادی خدمات شهری و فضای سبز موضوعاتی مانند نگهداری نظافت و آماده‌سازی شهر را برعهده دارند.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، سیدمحسن میرهادی مدیرکل خدمات شهری شهرداری قم امروز در نشست خبری تشریح اقدامات شهرداری قم در ایام محرم، طی سخنانی اظهار کرد: مجموعه شهرداری قم با هشت ستاد خدمات‌رسانی با محوریت شهرداران مناطق هشتگانه و ۱۱ کمیته اجرایی و پشتیبانی با محوریت اجرایی، فرهنگی، انتظامی، حمل و نقل، اطلاع‌رسانی، اسکان و زیباسازی و تأمین ارزاق به استقبال محرم‌ و صفر می‌رود.

وی با اشاره به اینکه آماده‌سازی شهرمقدس قم از نظر سیما و منظر شهری و سیاه‌پوش کردن شهر با نصب پرچم‌ها و ریسه‌های مشکی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: در ۸ برج اهتزاز در ۸ نقطه شهر پرچم عزای حسینی به اهتزاز درمی‌آید، سیاه‌پوشی ادارات و مجموعه‌های شهری، ورودی‌های شهر، اطراف حرم مطهر و جمکران به‌طورویژه در دستورکار قرار دارد.

میرهادی تصریح کرد: حدود ۳ هزار نفر از نیروهای مجموعه ستادی خدمات شهری و فضای سبز موضوعاتی مانند نگهداری نظافت و آماده‌سازی شهر را برعهده دارند و حدود ۱۶۰ ماشین‌آلات برای جمع‌آوری پسماند و نگهداری نظافت آماده خدمت‌رسانی است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری قم درخصوص تسهیل صدور مجوز برای برپایی ۱۵۰ ایستگاه صلواتی در ایام محرم در شهر قم، گفت:صدور مجوزها به‌صورت مجازی انجام شده است و امکاناتی برای ایستگاه صلواتی در اختیار آنان قرار می‌دهیم تا نظافت و جمع‌آوری پسماند پیرامون ایستگاه‌های صلواتی انجام شود.

وی با اشاره به توزیع ظروف گیاهی ویژه هیئات مذهبی با هماهنگی شورای هیئات مذهبی و باهدف استفاده کمتر از ظروف پلاستیکی و یکبارمصرف، تصریح کرد: بازدید ایمنی از ۱۳۰ تکیه و هیئت مذهبی به‌منظور ارائه دستورالعمل‌های لازم نکات ایمنی، استقرار خودروهای آتش‌نشانی در اماکن مذهبی و هیئات بزرگ، استقرار دو دستگاه موتورسیکلت اطراف حرم مطهر، اعطای کپسول‌های خاموش‌کننده‌ به هیئات مذهبی، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مسئولان هیئات مذهبی از دیگر برنامه‌های خدمات شهری در ماه محرم است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: باتوجه به ایام تعطیلات، ستاد رفع تخلفات شهری درراستای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی ازقبیل سدمعبر و متکدیان به‌ویژه پیرامون حرم مطهر بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران به‌صورت ۲۴ساعته و با آمادگی کامل حضور دارند.

میرهادی با اشاره به برپایی نمازظهر عاشورا همزمان با تعطیلی ۲۰دقیقه‌ای کلیه ایستگاه‌های صلواتی دردستور کار قرار دارد، تصریح کرد: آمادگی سازمان خدمات شهری برای حمل و نقل عمومی، به ویژه آمادگی پارکینگ طبقاتی پیرامون حرم و پارکینگ بست شرقی حرم برای سهولت زائران حرم کریمه اهل بیت(س) در دستورکار قرار دارد.

پایان پیام/