رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: در فتنه ۸۸ یک نفر از مددجویان کمیته امداد حضور نداشتند و فقط افراد شکم سیر در این فتنه حضور یافتند. به گزارش شهرکریمه،پرویز فتاح امشب در دیدار با مددکاران طرح مددکاری اسلامی که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم انجام شد،‌ با بیان اینکه […]

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: در فتنه ۸۸ یک نفر از مددجویان کمیته امداد حضور نداشتند و فقط افراد شکم سیر در این فتنه حضور یافتند.

به گزارش شهرکریمه،پرویز فتاح امشب در دیدار با مددکاران طرح مددکاری اسلامی که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم انجام شد،‌ با بیان اینکه رسیدگی به امور نیازمندان جامعه متن دین مبین اسلامی است،‌ اظهار کرد: اکنون نظام اسلامی در رفتارهای عملی نتوانسته به این مبنای اساسی و فکری برسد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد تکریم ایتام و فقرا اضافه کرد: پرداختن به خواسته‌های نیازمندان در آموزه‌های دینی با جهاد مرتبط است و روحانیون باید جایگاه کمک به نیازمندان را به عنوان یک ارزش برای جامعه اسلامی تشریح کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: خداوند متعال و پیامبران الهی مددکاران هستند و امام خمینی(ره) قبل از تاسیس جمهوری اسلامی کمیته امداد امام خمینی را ایجاد کرد تا فلسفه فکری خود را مبنی بر لزوم حمایت از مستضعفان را به جامعه القا کند.

وی با تاکید بر اینکه مددجویان ولی نعمت کمیته امداد امام خمینی هستند، تصریح کرد: نظام اسلامی مدیون این ولی نعمت است چراکه انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و امنیت کنونی با اهتمام مستضعفان وجود دارد.

فتاح از دیدار خود با علمای برجسته مذهب شیعه در ایران و عراق یاد کرد و گفت: فرهنگ مددکاری اسلامی باید در جامعه ترویج یابد تا بدانیم وابستگی نظام اسلامی و پیروزی در حلب به برکت حضور مستضعفان است به همین علت این قشر در راس جامعه قرار دارند.

وی مددکاران را مسبب تعالی جامعه خواند و خاطرنشان کرد: به جای دارندگان حقوق‌های نجومی فقرا باید به عنوان مصادیق امام خمینی(ره) در راس جامعه قرار گیرند تا جامعه بتواند به سمت پیشرفت بیشتر حرکت کند.

فتاح با بیان اینکه نظام متکی بر قدرت مستضعفان می‌تواند مقابل قدرت‌های جهانی ایستادگی کند، اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی اکنون مسیر انقلاب در گذرگاه و تنگه خاصی قرار گرفته که برای گذر کردن از این تنگه باید خواسته‌های نظام مردم محور را در عرصه‌های مختلف دنبال کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی از فقرا به عنوان فریادهای خاموش نام برد و یادآور شد: امداد فرهنگی به معنای داشتن تفکر، ایمانی و اخلاقی است چراکه امداد بخش مهمی از پیکره انقلاب است و امام خمینی(ره) و شهدا برای حفظ عزت مستضعفان مقابل دشمن ایستادگی کردند؛ در فتنه ۸۸ یک نفر از مددجویان امداد حضور نداشتند و فقط افراد شکم سیر در این فتنه حضور یافتند.

وی با تاکید بر اینکه تکریم خانواده‌های فقرا باید مورد توجه بخش‌های مختلف قرار گیرد، اضافه کرد: مشکلات این قشر فقط با منابع مالی و افزایش توان اقتصادی آنها رفع نمی‌شود.

فتاح خاطرنشان کرد: کلیات طرح مددکاری اسلامی قابل قبول است اما این طرح به عنوان یک نمونه بوده و می‌تواند در صورت رسیدن به موفقیت در سطح ملی اجرا شود چراکه اکرام، اخلاق و معرفت در این طرح وجود دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه داشتن عجله یکی از مشکلات برجام بوده است، تصریح کرد: در مباحث فرهنگی نیز نباید عجله داشته باشیم به همین علت طرح مددکاری اسلامی نباید به پنج ماه محدود شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه این نهاد تجربه مطلوبی را برای کمک‌رسانی به خانواده‌های فقرا کسب کرده است، عنوان کرد: مددکاران طرح مددکاری اسلامی باید نسبت به تجربه و عملکرد کمیته امداد امام خمینی آگاهی مطلوبی داشته و از قضاوت‌های نادرست پرهیز کنند چراکه در این نهاد شخصیت‌های برجسته‌ای حضور یافته و تاکنون اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم بعد از گذشت پنج ماه آینده گزارش عملکرد طرح مددکاری اسلامی به شیوه مطلوبی به مسؤولان ارائه شود تا بتوانیم با تکیه بر این گزارش این طرح را در سطح کشور گزارش دهیم.

* اعتبارات کمیته امداد به صورت کامل تخصیص یافته است

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به همکاری تنگاتنگ دولت با این کمیته گفت: با وجود مشکلات سخت بودجه‌ای در کشور، اعتبارات کمیته امداد به صورت کامل تخصیص یافته است.

پرویز فتاح در دیدار استاندار قم طی سخنانی با اشاره به جایگاه خاص و ویژه استان قم در کشور اظهار کرد: نگاه کمیته امداد امام خمینی به استان قم یک نگاه ملی است.

وی توانمندسازی افراد نیازمند را مهمترین برنامه کمیته امداد خواند و افزود: مسؤولان کمیته امداد قم باید تلاش کنند تا ضمن کاهش تعداد افراد مددجو در قم، از کمک های این استان برای سایر شهرهای مرزی استفاده کنند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به همکاری تنگاتنگ دولت با کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: با وجود مشکلات سخت بودجه ای در کشور، اعتبارات کمیته امداد به صورت کامل تخصیص یافته است.

استاندار قم نیز در این دیدار با بیان اینکه توسعه متوازن نیازمند توجه به همه بخش‌هاست اظهار کرد: با مدیریت صحیح و همکاری همه اجزاء حاکمیت شاهد توسعه در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به ماموریت ذاتی کمیته امداد امام خمینی مبنی بر کمک به افراد نیازمند، تحول در روش های این نهاد در استان قم برای توانمندسازی افراد را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی که عصاره آن بهره وری است در کمیته امداد قم به خوبی اجراء شده است.

*نشست رئیس کمیته امداد با خیرین در قم

رئیس کمیته امداد امام خمینی به منظور افزایش تعامل با خیرین قمی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی امشب با حضور در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم با جمعی از خیرین دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در ابتدای این دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه خیرین ظرفیت‌های مطلوبی را در استان قم ایجاد کرده‌اند، اظهار کرد: این مجموعه با استفاده از ظرفیت خیرین می‌تواند از وابستگی‌های دولتی رهایی یافته و به صورت مردمی اداره شود.

اکبر میرشکار با تاکید بر اینکه استان قم به سمت کاهش جمعیت خانواده‌های نیازمند در حال حرکت است، اضافه کرد: اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی در برنامه‌های مختلف برای کمک‌رسانی به فقرا از خیرین مردمی عقب‌تر است.

همچنین سید منصور برقعی قائم مقام رئیس کمیته امداد امام خمینی در این جلسه با بیان اینکه این نهاد به دنبال خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به نیازمندان است، عنوان کرد: مسؤولان کمیته امداد امام خمینی نسبت به استفاده از مشارکت خیرین مردمی اهتمام جدی دارند و قم با ویژگی‌های برتر می‌تواند به عنوان یک الگو به استان‌های مختلف کشور معرفی شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی نیز در این جلسه از امدادرسانی به فقرا به عنوان صدقه جاریه نظام اسلامی نام برد و گفت: اکنون با وجود اینکه قدرت‌های استکباری مقابل نظام اسلامی قرار گرفته اند، این نظام توانسته در عرصه‌های مختلف به پیروزی برسد؛ فعالیت برای فقرا سعادت دنیا و آخرت را برای مردم و مسؤولان نظام اسلامی به دنبال دارد.

پرویز فتاح با بیان اینکه برخی از نهادها به دنبال موازی کاری با کمیته امداد امام خمینی هستند، تصریح کرد: با وجود اینکه ساماندهی خیریه‌ها نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی بر منابع داشته باشد اما جلوگیری از این مشکل باید مورد توجه قرار گیرد.

پرهیز از سیاسی‌کاری، استفاده حداکثری از منابع محدود، لزوم مردمی بودن کمیته امداد امام خمینی، وجود نهادهای موازی با کمیته امداد امام خمینی، رتبه‌بندی نکردن خانواده‌های نیازمند و نبود ساماندهی مطلوب در جذب مشارکت‌های مردمی و توزیع آنها از دغدغه‌های مطرح شده توسط خیرین مردمی در این جلسه بوده است.

* حمایت یک میلیون خیر از ۲۰۰ هزار یتیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: ۲۰۰ هزار یتیم زیر نظر این نهاد هستند که نزدیک به یک میلیون نفر از بدنه مردم از این افراد حمایت می‌کنند و هر یتیم نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان ماهانه از خیرین دریافت می‌کند.

سید پرویز فتاح امشب در دیدار با جمعی از خیرین قمی که در سالن جلسات اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم انجام شد، با بیان اینکه خداوند متعال جایگاه مطلوبی برای خیرین مردمی در نظر گرفته است، اظهار کرد: نظام اسلامی باید برای رسیدن به تعالی در عرصه‌های مختلف تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه داشتن نیت خداپسندانه در انجام اقدامات پسندیده سبب تعالی انسان می‌شود، اضافه کرد: برای رفع مشکلات فقرا دولت‌ها مسؤولیت‌هایی را بر عهده دارند اما رسالت اصلی بر دوش مردم است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار یتیم زیر نظر این نهاد هستند که نزدیک به یک میلیون نفر از بدنه مردم از این افراد حمایت می‌کنند و هر یتیم نزدیک به ۲۵۰ هزار تومان ماهانه از خیرین دریافت می‌کند به همین علت امداد به جای پرداخت هدیه‌های ماهانه به دنبال ارائه خدمات است.

وی رفع مشکلات اساسی خانواده‌های نیازمند را از اولویت‌های مورد توجه کمیته امداد امام خمینی دانست و عنوان کرد: بدون مراقب دانشجویان و فرزندان از تحصیل باز می‌مانند؛ نیازی نیست که ۷۵ میلیون نفر در این کشور یارانه دریافت کنند چراکه برخی از مردم به این مبلغ نیازی ندارند و این موضوع نمی‌تواند در کمیته امداد امام خمینی بازسازی شود چراکه همگان نسبت به دریافت مبالغ ماهانه نیازمند نیستند.

فتاح با تاکید بر اینکه افراد مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی دارای بیمه درمان هستند، مطرح کرد: بیمه حوادث برای خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی مورد توجه قرار گرفته است.

وی عزت خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی را نیازمند توسعه کارآفرینی دانست و یادآور شد: ۱۸ دی‌ماه جشن خودکفایی ۱۲۰ هزار نفر در کشور برگزار می‌شود که خودکفایی این افراد یک افتخار برای نظام اسلامی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی از امدادرسانی به فقرا به عنوان صدقه جاریه نظام اسلامی نام برد و گفت: اکنون با وجود اینکه قدرت‌های استکباری مقابل نظام اسلامی قرار گرفته‌اند توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف به پیروزی برسیم؛ فعالیت برای فقرا سعادت دنیا و آخرت را برای مردم و مسؤولان نظام اسلامی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه برخی از نهادها به دنبال موازی کاری با کمیته امداد امام خمینی هستند، تصریح کرد: با وجود اینکه ساماندهی خیریه‌ها نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی بر منابع داشته باشد اما باید جلوگیری از این مشکل مورد توجه قرار گیرد.

فتاح با تاکید بر اینکه یاری‌رساندن به فقرا نباید به دولت محدود شود، عنوان کرد: این اقدام مردمی بوده و مسؤولان نمی‌توانند بزرگی این حرکت را به تنهایی رقم بزنند.

وی از سیاسی‌کاری به عنوان یکی از آسیب‌های امدادرسانی به فقرا نام برد و افزود: مستضعفان در مسیر انقلاب مانده و برای تحقق اهداف تلاش می‌کنند.

فتاح خاطرنشان کرد: اینکه ۲۲ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی هستند در شان قم نیست و در این استان علاوه بر کاهش جمعیت نیازمندان به خانواده‌های روستایی توجه بیشتری داشته باشیم.

* دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی با مددکاران طرح مددکاری اسلامی

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی دقایقی پیش با مددکاران طرح مددکاری اسلامی در قم دیدار کرد.

پرویز فتاح امشب با مددکاران طرح مددکاری اسلامی دیدار و به صورت مستقیم در جریان روند فعالیت‌های این طرح قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم‌ با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی باید به صورت ویژه برای خانواده‌های امداد مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: خدمات این اداره‌کل به خدمات‌رسانی صحیح امدادگران وابسته است به همین علت طی ماه‌های اخیر کارگاه‌های مطلوب آموزشی برای این افراد برگزار شده است.

همچنین حجت‌الاسلام جواد توحیدی‌منش مدیر موسسه فرهنگی هنری سفیران انقلاب سطح‌بندی خانواده‌ها با استفاده از رویکردهای جدید را یکی از دستاوردهای طرح مددکاری اسلامی برشمرد و گفت: خانواده‌های متعادل که از نظر فرهنگی مشکل خاصی نداشته اما درگیر بحران‌های اجتماعی هستند در این دسته‌بندی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند چراکه برخی از این خانواده‌ها مشکل خاصی نداشته و می‌توانند حرکت‌های فرهنگی از جمله هیأت‌های مذهبی و کارآفرینی‌های مختلف را رقم بزنند.

در پایان این دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: خداوند متعال و پیامبران الهی مددکاران هستند و امام خمینی(ره) قبل از تاسیس جمهوری اسلامی کمیته امداد امام خمینی را ایجاد کرد تا فلسفه فکری خود را مبنی بر لزوم حمایت از مستضعفان را به جامعه القا کند.

سید پرویز فتاح با تاکید بر اینکه مددجویان ولی نعمت کمیته امداد امام خمینی هستند، تصریح کرد: نظام اسلامی مدیون این ولی نعمت است چراکه انقلاب اسلامی، ولایت فقیه و امنیت کنونی با اهتمام مستضعفان وجود دارد.