به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی پنج شنبه شب در اختتامیه طرح اعزام اساتید قرآن حوزه علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه افرادی که در راستای تفسیر قرآن گام برمی دارند کار بزرگ و مقدسی انجام می دهند اظهار […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت الله حسین نوری همدانی پنج شنبه شب در اختتامیه طرح اعزام اساتید قرآن حوزه علمیه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان اینکه افرادی که در راستای تفسیر قرآن گام برمی دارند کار بزرگ و مقدسی انجام می دهند اظهار کرد: باید کوشش گردد در حوزه اساتید دست کم هفته ای یک جلسه تفسیر قرآن دارا باشند و تفسیر قرآن در حوزه ترویج یابد.

وی افزود: باید کاری گردد که علاوه بر حوزه ها در صدا و سیما نیز در ساعات حساس تفسیر قرآن بیان گردد؛ گاهی صدا و سیما ساعت هایی نامناسب تفسیر قرآن را پخش می کند که نباید اینچنین باشد، تفسیر آیات قرآن باید چند جلسه در هفته در صدا و سیما به مردم اطلاع رسانی گردد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه قرآن از مجالس ترحیم به زندگی مردم وارد گردیده هست تصریح نمود: باید قرآن وارد صحنه زندگی شده و عمل گردد که متاسفانه اینچنین نبوده هست؛ با کوشش مفسران و اساتید قرآن باید قرآن به عرصه زندگی عموم مردم وارد گردد.

وی با بیان اینکه در فقه ما زیاد از قرآن استفاده نشده هست اقرار کرد: در قرآن آیات زیاد داریم که باید درس شده و به مردم و طلاب عرضه گردد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه نشست ها قرآن نباید صرف قرائت قرآن باشد و باید مفاهیم و مضامین قرآن نیز به مردم عرضه گردد اظهار کرد: جواهر در کتاب صوم از ابتدا تا انتهاء تنها یک آیه قرآن را ذکر کرده هست و در وسائل الشیعه هم هیچ آیه ای از قرآن نیست.

انتهای پیام/الف