به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، ، همزمان با کنگره ملی سه‌هزار شهید استان قزوین، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در محل برپایی این کنگره دایر شده هست و تولیدات و فرآورده ها ایرانی در آن عرضه می‌شود. این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های داخلی استان قزوین را فراهم کرده هست […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، ، همزمان با کنگره ملی سه‌هزار شهید استان قزوین، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در محل برپایی این کنگره دایر شده هست و تولیدات و فرآورده ها ایرانی در آن عرضه می‌شود.

این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های داخلی استان قزوین را فراهم کرده هست تا با پشتیبانی از کالاهای ایرانی و استفاده آن، اقتصاد مقاومتی تحقق یابد و پشتیبانی از تولیدات ایرانی و داخلی به‌عنوان الگوی مردم و مسئولین باشد.

این نمایشگاه با ظرفیت‌های قابل ملاحظه ای از تولیدکنندگان داخلی استان قزوین دایر شده و روزانه میزبان علاقمندان هست.

غرفه تولید سوغات و شیرینی‌های اصیل قزوین مثل باقلوا و نان برنجی، تولید زیتون و فرآورده‌های آن و روغن‌گیری کنجد، آفتابگردان و…

مسئول غرفه تولید شیرینی‌های قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از قزوین گفت: از ۱۰ دیروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی و در حاشیه کنگره ملی سه‌هزار شهید استان قزوین مستقر شده‌ایم و در این غرفه شیرینی‌های قزوین مثل باقلوا، نان چایی و نان برنجی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال از نمایشگاه خوب بوده هست، اضافه کرد: مردم با خرید کالای ایرانی می‌توانند از کالاهای داخلی پشتیبانی و به تولید اقتصاد مقاومتی کمک کنند و اگر کالاهای ایرانی را خریداری کنند اشتغال در کشور افزایش می‌یابد.

اکرم نجفی اضافه کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی علاوه بر اینکه اقتصاد مقاومتی را پژوهشگر می‌سازد، می‌تواند فرصتی برای اشتغالزایی باشد و تحقق این امر توجه مسئولین ذی‌ربط را می‌طلبد.

مسئول غرفه تولیدات روغن کنجد و آفتابگردان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان نمود: مهم‌ترین فعالیت ما در این غرفه، تولید انواع و اقسام روغن‌ها من جمله روغن کنجد و آفتاب‌گردان و سیاه‌دانه به‌صورت مستقیم هست که بخش قابل ملاحظه ای از این فرآورده ها از ظرفیت‌ها و تولید داخلی استفاده می‌شود.

محسن کریمی تصریح نمود: بیشتر از دو سال گذشته با کمک بسیج سازندگی استان قزوین فعالیت خود را در راستای تولید فرآورده ها زیتون آغاز نموده و در این مدت از معیت بسیج بهره مند بوده‌ایم و تنوع این فرآورده ها همه روزه افزایش می‌یابد.

وی مطرح نمود: استقبال از غرفه خوب بوده هست و کوشش داریم فرآورده ها را در طول سال با نرخ مناسب و کم عرضه دهیم.

مسئول غرفه فروش و تولید روغن گفت: برپایی چنین غرفه‌هایی با عرضه مستقیم کالا هم به‌نفع استفاده کننده و هم به‌نفع تولیدکننده هست و می‌تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد و برای نفع و منفعت های اقتصادی خود در این مکان مستقر نشده‌ایم لکن به‌دنبال تحقق و توجه به اقتصاد مقاومتی هستیم.

کریمی گفته بود: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند در معرفی اقتصاد مقاومتی تأثیرگذار باشد؛ باتوجه به اینکه تبلیغات گسترده‌ای در مورد معرفی فرآورده ها اقتصاد مقاومتی صورت نمی‌گیرد، برای تحقق این با اهمیت باید تبلیغات وسیع انجام گیرد.

وی اضافه کرد: استان قزوین ظرفیت‌های قابل ملاحظه ای را در بخش فرآورده ها کشاورزی دارد و اگر از این ظرفیت‌ها و تولیدات به‌خوبی استفاده گردد بی شک آینده این استان علی رغم جوانان با ارزش و تلاشگر به رشد و آبادانی خواهد رسید؛ لازم هست که به ظرفیت‌ها و تولیدات داخلی توجه نماییم و از آنان استفاده بهینه دارا باشیم.

مسئول غرفه فروش و تولید زیتون یادآور گردید: قزوین به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید زیتون هست که می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد.

بنا بر این گزارش، نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در حاشیه کنگره ملی سه‌هزار شهید استان قزوین نمایشگاهی از دستاوردها و ظرفیت‌های ایرانی و استانی هست تا به این باور و اعتقاد برسیم که استان قزوین و وطن اسلامی در جای‌جای خود ظرفیت‌هایی را دارد که می‌توان بدون تکیه به بیگانه، به این ظرفیت‌های داخلی تکیه کرد و در راه رشد، بالندگی و توسعه کشور قدم برداشت و به این باور رسید که ما می‌توانیم.