مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: قطار قم -کربلا از روز سه‌شنبه هشتم آبان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش شهرکریمه محسن اعتماد عصر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اینکه راه‌آهن نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی دارد، اظهار داشت: روزانه سه رام قطار به مشهد مقدس و بلعکس از ایستگاه راه‌آهن قم حرکت می‌کند.

وی بابیان حجم زیاد مسافران ورودی به راه‌آهن مرکزی استان قم افزود: هر روز ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در راه آهن قم از قطار پیاده یا سوار می‌شوند که آمار بسیار بالایی است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت:  تلفات زیادی در طول روز در مسیرهای جاده‌ای وجود دارد و نسبت سوخت راه‌آهن نیز نسبت به راه‌در حدود یک‌به‌هفت است که سازگاری بیشتری را نشان می‌دهد.

اعتماد تصریح کرد: درزمینه حمل  بار نیز راه‌آهن ظرفیت بالایی دارد و با توجه به سیاست برنامه ششم نیز اقبال دولت نسبت به گذشته نسبت به راه‌آهن بیشتر شده است.

وی عنوان کرد: ۱۸ میلیون تن بار روزانه توسط راه‌های مختلف کشور جابه‌جا می‌شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده راه‌آهن قم در سال آینده ۳ میلیون بار را جابه‌جا کند.

اعتماد ادامه داد:  ۱۳ ایستگاه و ۷۱۲ نفر درراه آهن قم مشغول به خدمت هستند که بخشی  از آن‌ها به‌صورت رسمی و برخی به‌صورت قراردادی انجام‌وظیفه می‌کنند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه رسالت این اداره کل درزمینه مسافرتی و ریلی است، اما به مسائل فرهنگی نیز اهتمام ویژه‌ای دارد و در ایستگاه‌های راه‌آهن قم نیز حرکت تمام قطارها بر اساس ساعت نماز تنظیم می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم  با اشاره به راه‌اندازی قطار قم – کربلا تصریح کرد: قطار قم -کربلا از روز سه‌شنبه هشتم آبان ماه راه‌اندازی می‌شود.