به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی قمی در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) و یاد و خاطره سانحه خونین مدرسه فیضیه و ضرب‌وجرح عده‌ای از طلاب و مردم بی‌دفاع در دوران پهلوی که در مدرسه فیضیه برگزار گردید، با اشاره به میراث شیعی حاصل […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی قمی در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) و یاد و خاطره سانحه خونین مدرسه فیضیه و ضرب‌وجرح عده‌ای از طلاب و مردم بی‌دفاع در دوران پهلوی که در مدرسه فیضیه برگزار گردید، با اشاره به میراث شیعی حاصل از امام صادق(ع) گفت: بیشتر از ۳۸ هزار حدیث از این امام همام به یادگار مانده هست، جمع احادیث امام باقر(ع) و امام صادق(ع) بالغ‌بر ۵۰ هزار حدیث می‌شود.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی این دو امام همام ظرفیت بزرگی از حدیث شیعه نقل و ثبت‌شده هست، اثر میراث علمی و فرهنگی امام صادق(ع) در ۹۰۰ حلقه درسی مسجد کوفه در سال‌های بعدی مشخص گردید.

وی با اهتمام بر ثمرات میراث علمی امام صادق(ع) عنوان نمود: تمام بزرگان و فقهای بزرگ اهل سنت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از شاگردان امام صادق(ع) شمرده می‌شوند و این اشخاص نیز در محافل متفاوت بر این واقعیت صحه گذاشته‌اند.

استاد حوزه علمیه تصریح نمود: از برکات دوران امام صادق(ع) تربیت و پرورش شاگردان بزرگی بود که قدرت و اختیار فتوا و استخراج عمیق از مراجع دینی بود که در ترویج و نشر معارف اسلامی بسیار با ارزش بود.

وی با اشاره به مبارزات متفاوت فقهای شیعی در دوران متفاوت ابراز کرد: فقهیان نام‌آور شیعی در دوران متفاوت مبارزات بسیاری در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی کرده‌اند.

حسینی قمی تصریح کرد: امروز موضع های و موضع‌گیری‌های علما در موضوعات اجتماعی بسیار با ارزش هست و علما باید در کنار پشتیبانی از کلیت نظام در مقابل مشکلات به‌ویژه مسئله های اقتصادی حساسیت داشته و در این مسائل با جدیت برخورد نمایند.