به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، مراسم تشییع و تدفین پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و از شاگردان امام خمینی(ره) با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری برگزار گردید. پیکر زنده یاد حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی پس از تشییع در تهران به شهر قم جابه […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، مراسم تشییع و تدفین پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و از شاگردان امام خمینی(ره) با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری برگزار گردید.

پیکر زنده یاد حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمدی پس از تشییع در تهران به شهر قم جابه جا و از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و پس از اقامه نماز میت توسط آیت‌الله جوادی آملی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده گردید.

آیت الله جوادی آملی، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله اعرافی ریاست حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه شهر قم، سید مهدی صادقی استاندار شهر قم،برخی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی و طلاب و روحانیون و اقشار متفاوت مردم در این مراسم حاضر بودند.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین احمدی شامگاه جمعه در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران به سبب آسیب قلبی به دیار باقی شتافت.

حجت‌الاسلام احمدی سال ۱۳۱۲ در روستای کهکدان ملایر به‌دنیا آمد، پس از فراگرفتن درس ها مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت ۵ سال درس ها دینی را تا اواخر سطح ۲ فراگرفت.

پس از آن به حوزه علمیه شهر قم رفت و درس ها تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی(اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد کسانی مثل امام خمینی(ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی، آیات عظام سلطانی، مشکینی، پژوهشگر داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دکترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ کرد.

احمدی از سال ۱۳۵۲ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دکتری تعلیم کرده‌ هست و از سال ۱۳۶۰ به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت.

وی از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود.