مهدی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به اجرای طرح نوروزی اورژانس گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند سال گذشته شروع‌شده، و در این طرح در استان شهر قم ظرفیت حدود ۳۰۰ نیروی فنی، عملیاتی، مدیریتی و ستادی به کار گرفته‌شده هست. وی اضافه کرد: […]

مهدی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهر قم، ، با اشاره به اجرای طرح نوروزی اورژانس گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند سال گذشته شروع‌شده، و در این طرح در استان شهر قم ظرفیت حدود ۳۰۰ نیروی فنی، عملیاتی، مدیریتی و ستادی به کار گرفته‌شده هست.

وی اضافه کرد: تمام لجستیک اورژانس ۱۱۵ اعم از حدود ۵۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و بالگرد اورژانس خدمات خوبی به مردم عرضه داده هست، تقریباً ۴۳ دستگاه آمبولانس در محورها، جاده‌ها و بخش‌های استان در حال فعالیت هستند، ده دستگاه دیگر در قالب پشتیبان می‌تواند به مدد اورژانس ۱۱۵ بیاید.

سخنگوی اورژانس شهر قم گفت: از روز ۲۴ اسفندماه تا ۴ فروردین به صورت میانگین همه روزه ۲۵۷ مأموریت توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی انجام‌شده هست که نشان دهنده ظرفیت بالای مأموریت‌ها در این ایام هست.

وی اضافه کرد: تعداد کل تصادفات طی این ۱۰ روز ۷۷۳ مورد بوده و تعداد کل مصدومین  متاثر از حوادث ترافیکی که پرسنل ۱۱۵ آنها را ویزیت کرده‌اند ۹۲۸ نفر  بوده هست و از این تعداد ۵۰۸ نفر به جایگاه ها درمانی بیمارستانی منتقل‌شده‌اند.

وی با اشاره به پروازهای صورت گرفته توسط اورژانس هوایی گفت: از آغاز طرح نوروزی تاحالا تعداد ۸ پرواز در اورژانس هوایی داشتیم که در این مدت ۲۵ زخمی از جاده‌ها و محورهای استان به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل‌شده‌اند.