رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه می‌خواهیم قم، جهان‌ شهر نمونه و الگوی تمدنی در دنیا باشد، گفت: استاندار جدید قم کارهای نیمه تمام را از همین امروز آغاز کنند. 

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در آئین تکریم و معارفه استاندار قم که در سالن جلسات کرامت برگزار شد، اظهار کرد: در روایات آمده است که اهل قم از اهل بیت(ع) هستند و هیچ ستمگری قصد خیانت به قم نمی‌کند مگر آن‌که عجلش زود فرا رسد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حکومت بدون دین‌داری و شکرگذاری عاقبت خوبی ندارد، عنوان کرد: هر حکومتی که دین را فراگرفته باشد هرگز در مقابل دشمن تسلیم نخواهد شد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری اضافه کرد: اگر فردی حق را محور فعالیت‌های خود قرار دهد، قطعا مردم او را با جان و دل خواهند پذیرفت.

وی با بیان اینکه از حقوق مردم بر حاکم این است که حاکم هرچیزی که برای خود صلاح می‌داند باید برای مردم نیز صلاح بداند، تصریح کرد: امام موسی‌بن‌جعفر(ع) نیز می‌فرمایند که حاکم عادل به منزله پدری مهربان برای جامعه است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اختیارات استانداران در کشور اظهار داشت: پیام ما از قم به رئیس جمهور و هیأت دولت این است که قم ظرفیت بالایی دارد و این استان نباید مانند استان‌های دیگر محاسبه شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه قم به عنوان شهر اهل بیت(ع) دیده شود، بیان کرد: اگر قم را به عنوان الگو معرفی کردید، استان‌های دیگر نیز آن را می‌پذیرند. هر زائری که وارد قم شد، اگر وضعیت فرهنگی و عمرانی را مانند استان خود ببیند، دیگر این استان جنبه الگویی خود را از دست خواهد داد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: به عنوان مراجع و علما در شهر قم تلاش کرده‌ایم نه تنها مانعی ایجاد نکنیم که در شأن ما نیست، بلکه در موارد بسیاری دستگیر، حامی و یاور مدیریت استان باشیم.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم قم، جهان‌ شهر نمونه و الگوی تمدنی در دنیا باشد، گفت: استاندار جدید قم کارهای نیمه تمام را از همین امروز آغاز کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام قم در اولویت قرار بگیرد، مطرح کرد: پس از این اولویت باید به دنبال نقشه راه جدیدی برای پیشرفت و آبادانی قم بود.

وی با بیان اینکه باید ورودی‌ها و ساخت و سازهای قم را متناسب با حرم اهل بیت(ع) ببینیم، عنوان کرد: اقداماتی که در جهت عمران، آبادانی و اشتغال قم انجام می‌دهیم باید متناسب با محیط حرم حضرت معصومه(س)، حوزه علمیه و مراجع باشد.

انتهای پیام/