قم ظرفیت بالایی در حوزه رسانه دارد و به واسطه استقرار حوزه علمیه قم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س)، یکی از مهمترین تأمین کننده‌های محتوا در حوزه علوم اسلامی و انسانی است.

به گزارش شهرکریمه رییس گروه امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن دعوت از اهالی رسانه قم به شرکت در جشنواره مطبوعات استان، بیان داشت: برگزاری این جشنواره می‌تواند موجب رقابت سالم حرفه‌ای میان اهالی رسانه شود که نتیجه آن تقویت مهارت تخصصی و رشد کیفی تولیدات رسانه‌ای است.

اسماعیلیان بیان داشت: قم یکی از استان‌های پُر خبر در کشور است که اخبارهای این شهر در ابعاد مختلف برای کشور مهم است و به همین دلیل نقش و مسئولیت خبرنگاران و رسانه‌ها در این استان بسیار پررنگ و اثرگذار است.

وی عنوان کرد: قم ظرفیت بالایی در حوزه رسانه دارد و به واسطه استقرار حوزه علمیه قم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س)، یکی از مهمترین تأمین کننده‌های محتوا در حوزه علوم اسلامی و انسانی است.

وی در ادامه به ارائه آماری از رسانه‌های استان قم پرداخت و گفت: در حال حاضر ۵۳۴ رسانه دارای مجوز در استان قم مشغول به فعالیت هستند.

رییس گروه امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: ۳۱۰ رسانه مکتوب، ۹۶ رسانه الکترونیکی برخط و ۱۲۸ رسانه الکترونیکی غیر برخط در قم مجوز فعالیت دارند.

اسماعیلیان با اشاره تنوع رسانه‌های مکتوب در استان قم بیان داشت: در حال حاضر استان قم دارای ۷ روزنامه، ۹ هفته نامه، ۲ دوهفته نامه، ۲۰ ماهنامه، ۴ دوماهنامه، ۱۱۶ فصلنامه، ۱۳۷ دوفصلنامه و ۱۵ سالنامه است.

رییس گروه امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه رسانه‌های الکترونیکی برخط در استان قم شامل سه خبرگزاری و ۹۳ پایگاه خبری است، ابراز داشت: در رسانه‌های الکترونیکی غیر برخط (دیجیتال) نیز قم دارای تعداد ۸ ماهنامه، ۴۸ فصلنامه، ۷۰ دوفصلنامه، یک سالنامه و ۲ دوماهنامه است.