به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله اعرافی شامگاه شنبه در بازدید از فعالیت‌های قرارگاه منتظران شهادت، ضمن تشکر از فعالیت‌های جهادی و خالص اشخاص در این مجموعه گفت: مسجد در تمدن اسلامی به‌عنوان معبدی که همه نقش‌ها را ایفا می‌کند شناخته می‌شود. مدیر حوزه‌های علمیه سراسر […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهر قم، ، آیت‌الله اعرافی شامگاه شنبه در بازدید از فعالیت‌های قرارگاه منتظران شهادت، ضمن تشکر از فعالیت‌های جهادی و خالص اشخاص در این مجموعه گفت: مسجد در تمدن اسلامی به‌عنوان معبدی که همه نقش‌ها را ایفا می‌کند شناخته می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور مسجد را در تفکر دینی و اسلامی دارای سلسله مراتبی دانست و عنوان نمود: سلسله‌مراتب مسجد از لحاظ ارزش‌های معنوی، عبادی، کارکردهای سیاسی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت هست، مجموعه این تعالیم در مساجد نشان می‌دهد که مسجد باید یک‌قطب باشد تا بتواند جامعه را هدایت نماید.

اعرافی به یکی از عناصر با اهمیت در تفکر اسلامی اشاره و افزود: اگر انقلاب اسلامی بخواهد بر یک صراط دینی حرکت کند باید برگشت به مسجد جامعه و کانون را احیا نماید.

وی دنبال کرد: در این طرح هر روستای بیشتر از ۵۰۰ نفر جمعیت باید یک مسجد داشته باشد البته مسجد باید  20 شاخص از قبیل حضور امام جماعت ثابت در آن باشد.

مدیر جامعه المصطفی به جلسه موخر شورای اقامه نماز استان اشاره و تصریح نمود: در این جلسه ۱۰ مصوبه بیان گردید که یکی از آنها الگو شدن استان شهر قم در زمینهٔ نماز و مسجد کانون بودن هست.

اعرافی با بیان اینکه مسجد باید در موضوعات مطالعات، فقه و نظام اجتماعی پایه قرار گیرد، تصریح نمود: در مبحث پژوهش ها مسجد باید برنامه‌ریزی‌های مطلوبی صورت پذیرد، علاوه بر این فعالیت‌های علمی باید در مساجد به‌صورت برنامه چندساله دنبال گردد.

وی با بیان اینکه قرارگاه منتظران شهادت در مبحث مسجد محوری فعالیت می‌کند، اضافه کرد: مسجد محوری احتیاج جامعه امروز هست.

مسئول قرارگاه منتظران شهادت عنوان نمود: با توجه به اهمیت کارها و فعالیت‌ها، استان را به پنج منطقه تقسیم و یک مسجد را به‌عنوان مسجد مادر انتخاب کرده‌ایم، درمجموع ۶۰۰ مسجد در این منطقه های قرار دارند که همگی بر پیرامون مسجد مادر فعالیت می‌کنند.