[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محسن بهشتی عصر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای تأمین مسکن استان قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در این جلسه پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن استان قم بررسی شد گفت: طرح اقدام ملی مسکن در منطقه پردیسان به خوبی آغاز شده و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محسن بهشتی عصر دوشنبه در حاشیه جلسه شورای تأمین مسکن استان قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در این جلسه پیشرفت فیزیکی طرح اقدام ملی مسکن استان قم بررسی شد گفت: طرح اقدام ملی مسکن در منطقه پردیسان به خوبی آغاز شده و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و در ارزیابی‌های شهرداری و وزارت راه در اکثر بخش‌ها جز سه استان برتر کشور هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به بررسی میزان نیاز شهروندان استان به مسکن در این نشست گفت: برای حدود ۴۶ هزار واحد مسکن در قم از سوی جامعه کارگری، ایثارگران، کارکنان نیروهای مسلح، کارکنان دولت و آحاد مردم تقاضا وجود دارد.

وی افزود: در پالایشی که در وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی سوابق متقاضیان مبنی بر سابقه مالکیت انجام می‌شود گروهی حذف و مابقی در لیست متقاضیان مسکن در قم قرار می‌گیرند.

بهشتی با اشاره به ارسال نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر کمبود زمین در قم گفت: ما در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی درخواست تأمین زمین برای شهروندان و الحاق زمین در محدوده شهری قم کرده‌ایم که حدود یک ماه پیش ۶۳ هکتار زمین در انتهای شهرک قدس به محدوده شهری الحاق می‌شود و چند قطعه زمین دیگر در حال بررسی است.

وی درباره ابهامات و اشکالات نام نویسی شهروندان قمی در طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید امیرکبیر گفت: نام نویسی مسکن در طرح اقدام ملی در شهر جدید امیرکبیر بدون هماهنگی با مدیران استان بوده و مردم با بی اطلاعی از موقعیت شهر امیرکبیر نام نویسی کرده‌اند.

معاون استاندار قم با اشاره به ظرفیت شهرهای تابعه استان برای جانمایی موقعیت طرح اقدام ملی مسکن گفت: به هر حال تأمین مسکن قمی‌ها در شهر جدید امیرکبیر منطقی و مورد قبول مدیریت استان نیست و قطعاً این تأمین را در داخل خود استان پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: ما در حال ایجاد ظرفیت مسکن برای تقاضای شهروندان استان قم هستیم اما اگر کسی اصرار به سکونت در شهر جدید امیرکبیر را داشته باشد مانعی پیش نمی‌آید.

[ad_2]