به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از شهر قم، متن اطلاعیه پشتیبانی مردمی از مطالبات اقتصادی مراجع عظام تقلید به این توصیف هست: ما مردم انقلابی ضمن پشتیبانی از مطالبه گری به حق و صریح مراجع عظام از حقوق و گله های مردم، خواسته های خود را در پشتیبانی از وی […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از شهر قم، متن اطلاعیه پشتیبانی مردمی از مطالبات اقتصادی مراجع عظام تقلید به این توصیف هست:

ما مردم انقلابی ضمن پشتیبانی از مطالبه گری به حق و صریح مراجع عظام از حقوق و گله های مردم، خواسته های خود را در پشتیبانی از وی بیان می داریم:

وظیفه مجلس شورای اسلامی در نظارت دقیق بر اجرای قوانین

سؤال بنده این هست که خب در این دو سال شما، که مجلس هستید، چه کار کردید؟ اگر او اجرا نکرد، شما باید دنبال کنید. وی تصریح کردند که چنانچه عنوان مجرمانه ای هم بر تخلف از اجرای قانون صدق کند، لازم هست که ابتدا مجلس آن عنوان مجرمانه را تشخیص دهد و پس از آن به قوه قضائیه ارجاع کند (۳۰/۳/۱۳۹۷)».

اکنون سؤال این هست که به چه سبب مجلس شورای اسلامی به وظیفه دینی و قانوعی خود در نظارت دقیق بر اجرای قوانین عمل نکرده هست؟ آیا اگر نظارت دقیق بر اجرای قوانین صورت می گرفت امروز شاهد بی قانونی های وسیع و تخلف های اقتصادی زیاد در دستگاه ها و ارگان های دولتی بودیم؟ در مواردی معدودی هم که مجلس، به کندی و با تعلل ورود پیدا نمود و بعضی از وزرای ناکارآمد دولت را استیضاح کرد، دوباره آنان را با رأی های بالاتر در دولت نگه نداشت آیا باعث ناکارآمدی زیادتر دولت در اداره امور کشور نگردید؟ در نتیجه ما کم تحرکی ، تعلل و سیاسی کاری مجلس شورای اسلامی در برخورد با وزرای ناکارآمد و عدم نظارت بر اجرای قوانین را یکی از عاملان کلیدی نابسامانی و مشکلات اقتصادی امروز می دانیم و اقدام به موقع و طبق مصالح کلی کشور- نه مصالح حزبی و سیاسی- و نظارت صحیح بر اجرای قوانین و برخورد با وزرای ناکارآمد و مسئولان متخلف را خواستاریم.

وظیفه قوه قضائیه در برخورد فوری و قاطع با مفسدین اقتصادی

چنان که حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مورد وظیفه با اهمیت و کلیدی قوه قضائیه در اصلاح وضع اقتصادی فعلی فرمودند:

««مردم از دستگاه قضایی نیز بشدت شکایت دارند. بیان می کنند اگر آنان با قاطعیت، جسارت و سرعت با مفسدان اقتصادی برخورد نمایند این جرثومه های فساد به سرعت برچیده می گردند.

علاوه بر این آیت الله نوری همدانی گفتند: «مردم ناراضی اند. دستگاه قضایی ما باید هر چه تندتر به پرونده مفسدین اقتصادی رسیدگی کند»

دستگاه قضایی ما باید هر چه تندتر به پرونده مفسدین اقتصادی رسیدگی کند»به راستی برخورد قاطع و قانونی قوه قضائیه با افرادی که در شرایط جنگ اقتصادی و وجود مشکلات اقتصادی مثل موریانه به جان بیت المال افتاده اند و در حال مکیدن خون ملت مسلمان و انقلابی هستند، چه مقدار در کنترل و اصلاح این وضع اثربخش هست؟ اگر قوه قضائیه به موقع و قاطع و متناسب با گناه مفسدین و اخلال گران اقتصادی اقدام ننماید و در فراروی دید عموم مردم حکم آنان را اجرا ننماید، احتمال آن می رود که شرایطی پیش آید که دیگر تصمیم گیری و برخورد، بی اثر و یا کم اثر می شود. بنابراین از قوه قضائیه مجدانه درخواست ها داریم هر چه تندتر با عمل به مر قانون مفسدین اقتصادی و صاحبان نفوذ پشت پرده را، ضمن رسواکردن، پای میز محاکمه کشانده و با اجرای فوری حکم آنان آرامش و اعتماد عمومی را به کشور برگرداند.

لزوم عزل و برخورد با مسئولان نالایق و بکارگیری نیروهای کارآمد و انقلابی

آیت الله صافی گلپایگانی فرمودند: «چرا نباید بعضی از مسئولان نالایق، که این همه آسیب و خسارت به مملکت و مردم می رسانند را به سزای اعمال خود نرسانند؟ آیا خوب تر نبود که مسئولین منحصرا با قدری از دلارها، مایحتاج اولیه مردم را تامین می کردند تا اجناس ضروری گران نشود. مسولان نباید خود را نماینده مردم معرفی کنند، اما خلاف میل آنان مشی کنند. مردم همیشه در صحنه، عزت، شرف و سربلندی مملکت را قصد دارند. مسئولین باید پاسخگوی این همه خوبی مردم باشند».

در پشتیبانی از بیانات مقام معظم رهبری و مراجع عظام، محکم به دولت اخطار می دهیم در صورت عدم تغییر وزرای ناکارآمد و بی تحرک و برخورد با مسئولان نالایق و متخلف مسؤولیت همه بحران های اقتصادی و مشکلات مردم به طور مستقیم بر عهده دولت می باشد و فرضت جبران از دست رفته هست.

لزوم تجدید نظر در سیاست های اقتصادی دولت

آیت الله مکارم شیرازی در خطاب به مسؤولان قوه مجریه و قوه مقننه ابراز داشت: «گرچه تحریم های اقتصادی فشار بر اقتصاد وارد می کند اما چنان نیست که راه حل نداشته باشد. چه اصراری دارند که مشکلات به دست تیم ضعیف اقتصادی دولت حل شود؟ به چه سبب نقدینگی بدون در نظر گرفتن راهکاری اقتصادی، از طریق استفراض بی حساب و کتاب از بانک مرکزی افزوده شود؟ به چه سبب به جای اینکه کارخانه ها را فعال کنند و جوانان ما را به کار دعوت کنند ثروت های مردم را از گردش اقتصادی خارج کرده و به طور سکه و دلار در خانه ها زندانی نمایند؟»

چه اصراری دارند که مشکلات به دست تیم ضعیف اقتصادی دولت حل شود؟ به چه سبب نقدینگی بدون در نظر گرفتن راهکاری اقتصادی، از طریق استفراض بی حساب و کتاب از بانک مرکزی افزوده شود؟ به چه سبب به جای اینکه کارخانه ها را فعال کنند و جوانان ما را به کار دعوت کنند ثروت های مردم را از گردش اقتصادی خارج کرده و به طور سکه و دلار در خانه ها زندانی نمایند؟»بنا بر نظر مراجع معظم تقلید، تغییر وزرا و مسئولان ناکارآمد و نالایق یک تنه کافی نیست و تغییر سیاست های لیبرالی غلط، چون استقراض های بی حساب و کتاب از بانک مرکزی ، نقدینگی افسارگسیخته، واردات بی رویه و رکود تورمی در تولید ضروری به نظر می آید.

راهکارها:

در انتهاء گفتنی هست که مردم ایران اسلامی مستحضرند که دشمن با سیاست القای ناامیدی، فساد فراگیر در مسئولین، ناکارآمدی نظام اسلامی و بی پناهی مردم در صدد هست تا فضای روانی و شناختی کشور را در دست گیرد و با عملیات ناجوانمردانه روانی و تروریسم سایبری، ایران را به سمت اغتشاش و تجزیه ببرد.

برای برون رفت از شرایط موجود اقتصادی راهکارهای متعددی نزد کارشناسان اقتصادی وجود دارد و دولت موظف هست با عبور از نولیبرالیسم و دل کندن از قراردادهای استعماری مثل برجام، سند ۲۰۳۰ و FATF به آغوش انقلاب برگشته، مسئولیتش در ازای مردم را به درنهایت برساند و دورویی داخلی را ناکام سازد.

جمعی از اساتید و دانشگاهیان کشور

گروهی از اصناف و بازاریان شهر قم

جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران

جمعی از مهندسان و بسییجیان اصناف

جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه شهر قم

جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی

جمعی از کارشناسان و فعالین رسانه ای کشور

تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب

گروهی از جامعه مداحان اهلبیت

جمعی از کارگران انقلابی

و فعالین فرهنگی سراسر کشور

مرداد ماه ۱۳۹۷