آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: قوه قضاییه باید با هر کس که امنیت روانی مردم را در فضای مجازی و حقیقی بر هم می‌زند برخورد بازدارنده بکند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به ۱۲ تیر و سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس، گفت: فقط در این مورد از جنایات غیر حقوق بشری آمریکا حدود ۳۰۰ انسان بی‌گناه به شهادت رسیدند؛ این فقط نمونه‌ای از جنایت آن‌ها در تاریخ معاصر است.

و.ی افزود:مایه تأسف این است که پلیس ایسوئد با قرآن سوزی مخالفت می‌کند اما دادگاه آن‌ها به بهانه آزادی بیان و آزادی عقیده پاره کردن و سوزاندن کلام‌الله مجید را مجاز می‌شمرد؛ این افراد از هر درنده‌ای درنده‌تر هستند.

امام‌جمعه قم با اشاره به دیدار اخیر مقامات قضایی با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: عمل به سند تحول، کادر سازی، غنا بخشی قوه قضاییه، فساد ستیزی، برخورد مهرورزانه با مراجعین، امنیت روانی مردم و توجه به خروجی کار از مباحث مهمی بود که رهبر معظم انقلاب در این دیدار به آن اشاره کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: قوه قضاییه باید با هر کس که امنیت روانی مردم را در فضای مجازی و حقیقی بر هم می‌زند برخورد بازدارنده بکند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: فردی که از یاد خدا روی برگرداند به زندگی سخت و تنگی دچار می‌شود و در زندگی خود احساس سختی درگذران عمر می‌کند.

امام‌جمعه قم با انتقاد از برخی مواضع در خصوص حجاب، تصریح کرد: امروز برخی از افراد درصدد این هستند که برای حجاب اختیاری مبانی دینی درست می‌کنند؛ این اقدامات نگران‌کننده و در حکم ضربه زدن به تنه تنومند اسلام است که به‌تدریج به سایر واجبات نیز سرایت خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: تبر زدن و عادی‌سازی در خصوص حجاب مقدمه‌ای بر زیرسوال بردن واجبات و احکام دیگر خواهد شد، این مسائل نگران‌کننده است و ما را به ناکجاآباد خواهد برد.

وی همچنین با اشاره به آغاز دهه امامت و کرامت، عنوان کرد: این دهه فرصتی برای تمرین زندگی، دستگیری از نیازمندان و تقویت بنیه دینی و اعتقادی است.