به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ؛ چرخه اقتصادی هر کشوری به عواملی با اهمیت من جمله تولیدات ملی آن کشور بستگی دارد که با ایجاد اشتغال و رونق بازارمی تواند از قدرت اقتصادی بهره‌مند گردد. سال ها است که واردات کالای قاچاق تیشه به ریشه تولیدات این […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ؛ چرخه اقتصادی هر کشوری به عواملی با اهمیت من جمله تولیدات ملی آن کشور بستگی دارد که با ایجاد اشتغال و رونق بازارمی تواند از قدرت اقتصادی بهره‌مند گردد.

سال ها است که واردات کالای قاچاق تیشه به ریشه تولیدات این مملکت زده و کارگاه‌های  تولیدی ایرانی را به تعطیلی کشانده ، طوریکه اگر بخواهیم وضع اشتغال و بیکاری در کشور حل گردد باید  شعار سال یعنی ،پشتیبانی از کالای ایرانی،  بین جامعه فرهنگ سازی گردد.

افزایش قیمت بیکاری در دومین استان معدنی کشور

فریبا آیت الهی مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد در صحبت با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ؛ اظهار کرد: طبق آمار گیری نیروی کار مرکز آمار کشور قیمت بیکاری استان یزد در سال ۹۶، ۱۲.۸ ۴

  آیت الهی اضافه کرد: پشتیبانی از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری و علاوه بر این فراگیر در قالب پرداخت تسهیلات به تقاضا کنندگان ، ساماندهی و پشتیبانی از ایجاد شغل ها خانگی از کارهای انجام شده برای ایجاد اشتغال است.

وی دنبال کرد: در این راستا کمک به اشتغال فارغ اتحصیلان در قالب طرح‌های کار ورزی و مشوق بیمه کار فرمایی برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

قیمت بیکاری در یزد افزایش یافت/ اشتهای اشتغال دردومین استان معدنی کشور

آیت الهی اضافه کرد: طبق نتیجه های سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ تعداد بیکاران استان یزد ۴۴۸۱۳ نفراعلام شده است.

مهاجر پذیری وضعیت اشتغال استان را  به خطر انداخته است

وی با اشاره به اینکه حضور اتباع خارجی استان یزد را به سومین استان مهاجرپذیر مبدل کرده است اظهار کرد: طبق اطلاعات مرکز آمار استان یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور پس از استان‌های تهران و البرز است.

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان اظهار کرد: متاسفانه کارفرمایان تبعه خارجی را به جای هموطن خود به کار می‌گیرند در حالی که با این کار شریک بیکاری جوانان کشور شده و کرامت کارگر ایرانی را از بین برده‌ است.

قیمت بیکاری در یزد افزایش یافت/ اشتهای اشتغال دردومین استان معدنی کشور

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه صنعت نساجی یزد در طول تاریخ در جهان به عنوان یک صنعت یزدی معروف است و رده اول در رابطه با تنوع معدنی و علاوه بر این تولید کاشی و سرامیک را مختص به خود نمودیم چنین استانی با این ظرفیت‌ها این امار بیکاری درشان این استان صنعتی ومعدنی نیست.

گره در تارو پود هنر صنعت نساجی یزد

هنر صنعت نساجی در استان یزدکه روزی از اصیل ترین، سودآورترین و پیشتازترین صنعت های شمرده می‌شد امروزه قاچاق کالای خارجی درتارو پود این هنر صنعت گره انداخته است.

دستمالچیان ریاست انجمن نساجی استان یزد در صحبت با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ؛  اظهار کرد: صنعت نساجی یکی از هنر صنعت‌های اصیل ایرانی است، اما شاید نام‌دارترین شهر در راستای صنعت نساجی در ایران، شهر یزد باشد چون که از گذشته‌های دور ترمه‌ها و پارچه‌های فاخر و دستمال‌های زیبای این شهر از جاده ابریشم به تمام جهان فرستاده می‌شد.

قیمت بیکاری در یزد افزایش یافت/ اشتهای اشتغال دردومین استان معدنی کشور

وی اضافه کرد : اما امروزه واردات کالای نساجی قاجاق خارجی نبود مواد افولیه تیشه به ریشه نساجی یزد زده است به به صورتی که کارگاه‌های نساجی تعطیل شده است.

کارگران نساجی یزد در پیچ وخم مشکلات

حاج علی یکی از تولید کنندگان پیشکسوت نساجی دراستا ن. یزد می‌گوید: بیشتر از ۴۰ سال است که به کار نساجی مشغول هستم مشکلاتی که از اوایل سال کنونی با آن رو به رو گردیدم تاحالا با آن‌ها روبه رو نشده بودم.

محمد جواد یکی دیگر از کارگران این واحد می‌گوید:در چهار ماه پیش تا به حال مواد اولیه وضعیت خوبی نداره به به صورتی که روز به روز حتی ساعت به ساعت قیمت‌ها تغییر می‌کند و این تحولات موجب تعطیلی کارگاه‌های نساجی شده است.

علیرضا یکی دیگر از تولید کنندگان این صنعت می‌گوید:تمام مواد اولیه در داخل کشور تامین می‌شود پس دیگر کم بود یا نبود مواد به چه سبب؟

نظارتی بر کالاهی وارداتی نساجی نیست

فرشاد یکی دیگر از تولید کنندگان نساجی می‌گوید: مواد اولیه نساجی در بازار است، اما به دست دلالان؟!چگونه می‌شود که مواد داخلی برسد به دست تولید کنندگان داخلی با چهاربرابر قیمت؟ نظارت نمی‌شود اگر نظارت می‌شد به جای اینکه صدایی از کارگاه‌های نساجی بلند گردد صنعت نساجی رونق داشته باشد امان تولید کنندگان را بریده است.

او می‌افزاید؟ موادی که در داخل کشور تولید می‌شود به چه سبب خام صادر می‌شود در حالتی که واحد‌های تولیدی می‌توانند اعتبار افزوده دارا باشند.

محمد یکی دیگر از تولید کنندگان می‌گوید: بیشتر کارگاه‌های نساجی در استان یزد نیمه تعطیل ویا در حال تعطیل می باشند.
او می‌گوید:در سه ماهه اخیربه هر ارگانی مراجعه کردیم هیچ پاسخی دریافت نکردیم مشکل واحد‌های نساجی را چه کسی یا چه مسئولی باید حل کند؟

قیمت بیکاری در یزد افزایش یافت/ اشتهای اشتغال در دومین استان معدنی کشور

محمد می‌افزاید:مشکلات واحد‌های صنعتی به کم بود مواد اولیه ختم نمی‌شود چون که کالای قاچاق نیز در تعطیلی کارگاه‌های تولیدی نقش بزرگی دارندچرا از ورود کالای قاچاق که نخستین و بزگترین معضل برای صنعت نساجی است جلوگیری نمی‌شود؟

استفاده از کالای ایرانی راهگشای رونق اقتصاد و اشتغال

احمد ترحمی دبیر کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز استان یزد در صحبت با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ؛ با اشاره به اینکه استفاده از کالای ایرانی راهگشای رونق اقتصاد و اشتغال کشور است اظهار کرد: استفاده از کالای قاچاق به اقتصاد کشور لطمه می‌زند در کوشش هستیم که کالای باکیفیت و نرمال ایرانی در صدر فهرست خرید آحاد جامعه قرار گیرد.

قیمت بیکاری در یزد افزایش یافت/ اشتهای اشتغال دردومین استان معدنی کشور

ترحمی با اشاره به انواع کشفیات کالای قاچاق در یزد اضافه کرد: در چهار ماهه امسال  حدود ۳۰۰ پرونده افزون بر ۴۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان یزد کشف شده است.

وی اظهار کرد: تولیدکنندگان باید توجه ویژه‌ای در افزایش کیفیت کالای ایرانی و رقابت با کالای همانند خارجی دارا باشند.

کوشش برای تولید و تقویت اقتصاد داخلی کشور

آیت الله محمد رضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در صحبت با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ؛  با تاکید بر اینکه آدم در زمان بحران باید داشته‌هایش را با دیگر برادرهای و خواهرانش تقسیم کندگفت: وقتی که وضعیت جامعه با مشکل رو به رو می‌شود متاسفانه بعضی اشخاص به‌جای اینکه به فکر دیگر اشخاص جامعه باشند اقدام به احتکار می‌کنند و بعضی هم پول‌هایشان را در این عرصه حساس به خارج از کشور می‌برند و در آنجا سرمایه‌گذاری می‌کنند.

قیمت بیکاری در یزد افزایش یافت/ اشتهای اشتغال در دومین استان معدنی کشور

امام جمعه یزد اضافه کرد: الان ما باید هرچه که داریم را برای تولید و تقویت اقتصاد داخلی کشور صرف کنیم و زمینه‌ای را مهیا کنیم که مشکلات جامعه رفع گردد، به چه سبب عده‌ای از اشخاص جامعه کالا‌ها را احتکار می‌کنند و نمی‌گذارند دیگر اشخاص به آن دسترسی دارا باشند.

سردار میرحیدری معاون اجتماعی فرمانده انتظامی یزد در صحبت با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   ؛   با تاکید بر مقابله همه جانبه با قاچاق کالا اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای اشخاص سودجو به مشکلات اقتصادی مردم دامن می‌زنند و تولیدات ملی را با مشکل رو به رو می‌کنند مقابله با کالای قاچاق و باند‌های واردکننده از اولویت‌های پلیس است.

  میرحیدری اضافه کرد: استان یزد نقش موثری در وصل شدن استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال، جنوب، گاها راه‌های آن برای جابه جایی کالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مقابله جدی مقابله جدی با قاچاق کالا در پشتیبانی از تولید ملی و رونق اشتغال داخلی از دیگر اغراض و اولویت‌های کاری پلیس استان یزد است.

یکی از بزرگترین مشکلات هر جامعه‌ای معضل بیکاری است

محمود زمانی قمی استاندار یزد در صحبت با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ؛  بزرگ‌ترین مشکل جامعه را بیکاری و راه حل آن را اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: همه مسئولین باید خدمت به مردم را به‌ عنوان یک عقیده قبول کنند و با همه توان و قدرت درصدد کاهش بیکاری  و افزایش اشتغال کوشش کنند.

 

قیمت بیکاری در یزد افزایش یافت/ اشتهای اشتغال دردومین استان معدنی کشور

زمانی قمی با اشاره به مواد اولیه وارداتی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی اضافه کرد: در صدد هستیم تا با ارتقاء ماشین ادوات صنعتی قسمتی از تولید مواد اولیه را شروع و قسمتی از مواد اولیه را ذخیره کنیم.

وی نیز با اشاره به استان یزد به عنوان دومین استان معدنی و صنعتی کشور افزود: از مسئولان ارشد واحد‌های تولیدی توقع داریم با تدبیر وپیش بینی‌های خود مواد اولیه برای تولید را مهیا کند.

زمانی قمی با تاکید بر رایج شدن صنعت های نساجی و تولید پوشاک در استان تصریح نمود: باتوجه به اینکه صنعت پوشاک به عنوان صنعت کم آب خواه بوده وبه نیروی انسانی بسیاری نیازمند است، در صدد ایجاد شهرکی صنعتی در حوضه پوشاک و نساجی هستیم.

شعار پشتیبانی از کالای ایرانی که در دل آن پشتیبانی از نیروی کارگر ایرانی قرار دارد، سوژه ای تنها اقتصادی نیست لکن پشتیبانی از کالای ایرانی پشتیبانی از غیرت، غرور و هویت ایران است.

یزد که علی رغم صنعت های گوناگون و ذخایر معدنی متنوع در شمار برترین استان‌های صنعتی و معدنی کشور قرار داره  آمار بیکاری زیبنده این استان نیست.