نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مهندسان درآمدی متناسب با جایگاه حرفه و شغل مهندسی ندارند که باید برای این مشکل فکری اساسی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، احمد امیرآبادی فراهانی امروز در دیدار اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اظهار داشت: متاسفانه بر خلاف آنچه در جامعه از مشاغلی همانند مهندسی به عنوان حرفه های پر درآمد یاد می شود، اما در عمل اینگونه نیست و بسیاری از مهندسان درآمدی متناسب با جایگاه حرفه و شغل مهندسی ندارند که باید برای این مشکل؛ فکری اساسی کرد که البته این شرایط در دیگر مشاغل همانند پزشکی نیز وجود دارد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: همه دستگاه ها باید برای حل مشکلات طرح نهضت ملی مسکن و سرعت بخشیدن به این پروژه؛ همکاری لازم را داشته باشند که متاسفانه دیده می شود بانک ها در این زمینه آنگونه که باید و شاید همراهی ندارند و این موضوع نگران کننده است.

وی ابراز داشت: تامین آورده مردم و همچنین پرداخت اقساط تسهیلات این پروژه برای عموم مردم سخت و دشوار است که باید دولت برای این امر، فکری اساسی داشته باشد تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: طرح نهضت ملی مسکن در زمینه ایجاد اشتغال به خصوص اشتغال کارگری اثرگذار بوده و باید تلاش شود تا مشکلات در این بخش به حداقل برسد.

*لزوم تبیین اهمیت موضوع مجری ذیصلاح در ساخت و سازها

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع مجری ذیصلاح در ساخت و سازها اظهار داشت: باید این موضوع به نحوی برای مردم فرهنگ سازی شود که حضور مجری ذیصلاح به دلیل آنکه به عرصه ساخت و ساز اشراف لازم را دارد؛ می تواند با حداقل هزینه، بنایی با کیفیت و ایمن تولید کند.

پایان پیام/