به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  ایکنا  از مازندران و به نقل از ارتباطات عمومی حوزه علمیه مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار نوروزی جمعی از روحانیان غرب استان با اشاره به نامگذاری سال کنونی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال پشتیبانی از کالای […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  ایکنا  از مازندران و به نقل از ارتباطات عمومی حوزه علمیه مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار نوروزی جمعی از روحانیان غرب استان با اشاره به نامگذاری سال کنونی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال پشتیبانی از کالای ایرانی، بر لزوم فرهنگ سازی به منظور استفاده از کالای ایرانی از سوی مردم تصریح کرد.

وی با بیان این که دستگاه های تبلیغی رسالت مهمی در ترویج و تصریح استفاده از کالای ایرانی در جامعه بر عهده دارند، اضافه کرد: باید ارزش و محاسن استفاده از تولیدات داخلی را برای مردم به خوبی تصریح کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مردم کشورمان باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند، اضافه کرد: اگر این دغدغه و تعصب در همه تولیدات داخلی مورد توجه مردم و مسئولین باشد به حتم شاهد بالندگی اقتصادی در کشور می باشیم.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که مردم و مسؤولان هر کدام به نوبه خود در تحقق عملی شعار سال موظف هستند، تصریح نمود: باید همه بخش های نهادهای دولتی به منظور حرکت در مسیر پشتیبانی از کالای ایرانی گام عملی بردارند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که در کمال تأسف بعضی مسؤولان تنها شعار پشتیبانی از تولید داخل و کالای ایرانی سر می دهند و عملا مدافع واردات کالای بیگانه هستند، افزود: واردات بی رویه به معنای نابود شدن کامل حجم های تولیدی داخل هست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در کمال تأسف خط تبلیغی سال ها هست که کوشش می نمایند تا کالای ایرانی را نامرغوب و بی کیفیت جلوه دهند، تصریح نمود: البته به بدان مفهوم نیست که کیفیت کالای ایرانی در حد مطلوب هست، اما آن طور که مخالفان تولید داخل مطرح می نمایند نیست.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که با بیان این که استفاده از کالای ایرانی باعث کاهش وابستگی کشور به کالاهای بیگانه خواهد گردید، بیان داشت: کاهش وابستگی به بیرون به صورت حتم باعث تقویت اقتصاد داخلی در مقابل تحریم ها و هجوم های اقتصادی دشمنان خواهد گردید.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با یک نگاه جامع به وضع داخلی و بیگانه، سال کنونی را سال پشتیبانی از کالای ایرانی نامگذاری کردند، تصریح نمود: این نامگذاری تنها یک شعار زودگذر نیست لکن همه باید عملا به منظور تحقق عملی آن کوشش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر لزوم بررسی دقیق و جدی در انتهاء سال کنونی به منظور میزان تحقق عملی شعار سال تصریح کرد و اظهار کرد: یک ایرانی باید خرید کالای بیگانه را برای خود یک ناتوانی بزرگی بداند و به خرید کالای ایرانی افتخار کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اهتمام براین که مسئولین شعار دادن را کنار بگذارند و عملا وعده های خود را ثابت کنند، افزود: سال کنونی مجال خوبی برای هر فرد ایرانی هست که با خرید کالای ایرانی غیرت و دلبستگی خود را به ایران اسلامی نشان دهد.

حجت الاسلام مشایخ بر لزوم نظارت جدی و دقیق مسئولین نسبت به تولید کالای باکیفیت ایرانی تصریح کرد و اظهار کرد: نباید نامگذاری سال کنونی فرصتی برای بعضی سودجویان باشد تا کالای نامرغوب ایرانی را روانه بازار کنند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که افزایش تولید داخلی باعث تقویت جایگاه اقتصادی کشور در عرصه جهانی خواهد گردید، اضافه کرد: به صورت حتم پشتیبانی از کالای ایرانی علت بهبود فضای اکتساب و کار، نوسازی و بهسازی صنعت های تولیدی هست.

انتهای پیام