به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی در شهر قم با اشاره به وضع تورم در جامعه گفته بود: علی رغم اینکه زیادی از نرخ ها وی با بیان اینکه مجلس در این شرایط بازار […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهر قم؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی در شهر قم با اشاره به وضع تورم در جامعه گفته بود: علی رغم اینکه زیادی از نرخ ها

وی با بیان اینکه مجلس در این شرایط بازار سکه، ارز، مسکن، خودرو و تورم که در بخش های دیگر پیش آمد می توانست ایفای نقش کند ولی اقدامی نکرد، یادآور گردید: در این مبحث نمایندگان را مقصر نمی دانم لکن مقصر ریاست و هیأت رئیسه مجلس هست.

نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ریاست مجلس و هیأت رئیسه باید مسائل بی‌اهمیت را از دستور کار خارج کرده و افرادی که در مجلس تخصص اطلاعات، نظر، سخن برای گفتن در حوزه های متفاوت داشتند را جمع کرده و مقدمات یک طرح جامع را تهیه می‌کردند، گفته بود: در گام دوم باید کارشناسان اقتصادی دانشگاه‌ها دعوت می‌شدند و از نخبه‌های مالک دیدگاهی که در این زمینه داریم نظرات را اخذ می‌کردند.

ذوالنور با بیان اینکه در ادامه باید تیم اقتصادی دولت این طرح را ارزیابی می کردند و نظر می دادند اگر با منطق رد می کردند، طرح باید اصلاح می گردید، اظهار کرد: باید مجلس مسیر قانونی طرح را با دو فوریت، لکن سه فوریت پیش می‌برد و بعد هم باید به دولت می‌گفت که آن را اجرا کند.

نماینده مردم شهر قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در گام بعدی مجلس وسیله و الزامات اجرا را فراهم می کرد و در ادامه اگر دولت اجرا و تمکین نمی‌کرد تعیین تکلیف می‌کرد و مجلس باید نقش آفرینی می کرد ولی این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به سخن دکترپورابراهیمی در مورد نظر ریاست مجلس مبنی بر عدم ورود مجلس به این وضع برای اینکه دولت تقصیرات را گردن مجلس نیندازد، اظهار کرد: در این شرایط که فشار روی مردم هست این منطق پذیرفته نیست؛ اگر می‌شود باری از دوش مردم به نرخ خراب شدن ما برداشت باید این کار صورت پذیرد.

ذوالنور یادآور گردید: ما به برکت این مردم در منصب هستیم، ما بار امانت مردم را بردوش داریم و باید وظیفه را انجام دهیم. مجلس و خودمان را برای کی و به چه قیمتی می خواهیم حفظ نماییم. اینجا مجلس باید ورود کرده و ایفای نقش می کرد؛ جلوی آسیب را هر وقت بگیری فایده هست.

وی تاکید کرد: امروز باید مجلس هرچه زودتر وارد عرصه گردد و برای حل مشکلات مردم به طور جدی ورود نماید.