محفل خاطره گویی «گاهی آسمان» با عنوان تنفسی در هوای دفاع مقدس، با حضور دو تن از هنرمندان عکاس قمی در جوار مزار شهیدان عملیات آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قم، محفل خاطره گویی «گاهی آسمان» با عنوان تنفسی در هوای دفاع مقدس، با حضور دو تن از هنرمندان عکاس قمی در جوار مزار شهیدان عملیات آزادسازی خرمشهر برگزار شد.

در ابتدای این محفل، حمید آزادگان مجری برنامه و از فعالان عرصه ادبیات پایداری، با اشاره به اینکه بجز دوره‌های آموزشی، تاکنون مجالی وجود نداشته که هنرمندان در مقابل جمع قرار بگیرند و سخنرانی و یا خاطره گویی کنند، اظهار داشت: متاسفانه بانک اطلاعات جامعی از هنرمندان دوران دفاع مقدس که صاحب اثر باشند، وجود ندارد.

وی افزود: مایه خرسندی است که توفیق پیدا کرده ایم محفل گاهی آسمان را در هر ماه، یک جلسه به موضوع ایثار و شهادت اختصاص دهیم و بحمدالله با مشارکت حوزه هنری و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم این توفیق حاصل شد که در جوار مزار شهدای عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، از نقش هنرمندان قمی در آن عملیات یاد کرده و هنر انقلاب را معرفی نماییم.

آزادگان تاکید کرد: در زمانه‌ای که برخی سلبریتی‌های صاحب نفوذ در جامعه در طبل اغتشاشات می‌دمند و به دنبال تجزیه کشور و ضربه به امنیت و وحدت ملی هستند، باید هنرمندان متعهد که در سخت‌ترین شرایط، پای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی بوده اند، به جوانان معرفی شوند.

در ادامه این محفل، حجت الاسلام «حسن محمودی» از هنرمندان قم و صاحب اثر در چندین رشته هنری، خاطراتی را از روز‌های حضور در خرمشهر قبل از آغاز جنگ تحمیلی در آخرین روز‌های شهریور ۱۳۵۹ و نیز عکاسی قبل از انقلاب اسلامی در نجف و قم و خرمشهر و نهایتا عکاسی در جبهه‌ها با دوربین سوپر ۸ بیان کرد.

محفل فوق قرار بود با خاطره گویی «سید مجید جزایری» دیگر عکاس جنگ ادامه یابد، اما به دلیل کسالت وی خاطره گویی با روایتگری «رضا رحیمی تنها» از روز‌های آغازین جنگ، حضور در سردخانه‌ها و بمباران‌های هوایی برای عکاسی از شهدا و بیان علت خاکسپاری شهدای سوم خرداد در این مکان، ادامه یافت.

در محفل خاطره‌گویی گاهی آسمان، فیلمی از عملیات بیت‌المقدس که توسط میهمانان مدعو تصویربرداری شده بود، پخش شد.

در این محفل، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، «مهدی توکلیان» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، «سید مهدی حسینی» رییس حوزه هنری قم و جمعی از عکاسان دوران دفاع مقدس و هنرمندان استان حضور داشتند.