استاندار قم به اهمیت نقش خانواده و بویژه مادران و همچنین مدارس و مساجد در امر تعلیم و تربیت توجه داد و گفت: هر یک از مدارس و مساجد ما باید پایگاه برنامه های مختلف فرهنگی باشند.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، سیدمحمد آقامیری که امروز در جمع مدیران مدارس استان قم در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) مجتمع شهید مهدی هندویان منطقه پردیسان قم و همزمان با همایش سراسری مدیران مدارس سراسر کشور سخن می‌گفت با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار کرد: اولویت نخست بنده در برنامه ریزی استان، مسائل فرهنگی است و مهم ترین جایی که باید کار فرهنگی در آن جا محقق شود، مدارس است.

استاندار قم با بیان این که آمریکا و اروپا برنامه ای ۱۰۰ ساله علیه ایران نوشته اند و بر همان اساس توطئه های خود را به پیش می برند اضافه کرد: البته نقشه های آنان با عنایات الهی و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش بر آب شده و خواهد شد.

آقامیری با تصریح بر اینکه باید برنامه ای بیست ساله برای فرزندان و دانش آموزان خود داشته باشیم یادآور شد: نباید فراموش کنیم که ثروت اصلی ما، زیر زمین و به صورت نفت نیست، بلکه سرمایه اصلی کشورمان، روی زمین و همین فرزندان ما و دانش آموزان ما هستند که باید آنان را حفظ کنیم و جهت دهیم.

وی افزود: حضرت آقا سال ها پیش نسبت به شبیخون فرهنگی دشمن هشدار دادند که باید به آن توجه می شد؛ از این رو امروز هم باید به هشدارهای معظم له توجه شود و باید بدانیم که اگر امروز نتوانیم از استعدادهای فرزندانمان استفاده کنیم، آن گاه باید در آینده به استفاده از استعدادهای کشورهای دیگر روی آوریم.

استاندار قم سپس به اهمیت نقش خانواده و بویژه مادران و همچنین مدارس و مساجد در امر تعلیم و تربیت توجه داد و خاطر نشان کرد: هر یک از مدارس و مساجد ما باید پایگاه برنامه های مختلف فرهنگی باشند.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به امر تعلیم و تربیت فرزندان شهدا شد و گفت: چنانچه مسئله ای در این باره وجود داشته باشد، شخصا به آن رسیدگی خواهم کرد.

آقامیری در پایان سخنان خود با اشاره به این که معلمان عزیز باید بدون دغدغه معیشت در کلاس های درس حاضر شوند و تدریس کنند، از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا مسائل مربوط به مسکن معلمان استان را از طریق تعاونی‌های مسکن سامان دهد.