در این جلسه از سوی مدیران رسانه‌ها مطرح شد که برخی مسئولین پاسخگوی خبرنگاران نیستند؛ درخصوص این موضوع در جلسه آتی شورای اداری استان به همه مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی ابلاغ می‌کنیم که کلیه مدیران ارشد و میانی نسبت به عملکرد خویش موظف به پاسخگویی به خبرنگاران و رسانه‌ها هستند.

سیدمحمد آقامیری شب گذشته در جلسه دیدار با مدیران مسئول رسانه‌های استان قم که در سالن امام جواد برگزار شد، با بیان اینکه  به‌دنبال این هستیم دیدار بی‌واسطه مردم و مسئولین را در استان قم نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: دیدار با مردم عقیده بنده است و اعتقاد دارم در نظام جمهوری اسلامی ما مسئولین خادمین مردم هستیم و باید بین آن‌ها حضو پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در این جلسه از سوی مدیران رسانه‌ها مطرح شد که برخی مسئولین پاسخگوی خبرنگاران نیستند؛ درخصوص این موضوع در جلسه آتی شورای اداری استان به همه مدیران دستگاه‌های دولتی و اجرایی ابلاغ می‌کنیم که کلیه مدیران ارشد و میانی نسبت به عملکرد خویش موظف به پاسخگویی به خبرنگاران و رسانه‌ها هستند.

استاندار قم در ادامه ضمن تمجید از عملکرد مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، گفت: در این مدتی مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری قم در استان منصوب شده شاهد تحول خوبی در این مجموعه هستیم. ایشان توانایی بسیاری در حوزه تخصصی خود دارد و بنده نسبت به عملکرد و توانایی ایشان نظر مثبتی دارم.

وی ادامه داد: اما موردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که توقع بنده از ایشان بسیار بالاست و آقای اعرابی موضوع پیشرفت روابط عمومی استانداری را همچنان ادامه داده و توقف نکنند.

آقامیری اشاره کرد: واقعیتی که در استان قم وجود دارد متاسفانه مدیران روابط عمومی برخی دستگاه‌های دولتی و اجرایی استان تخصص کافی برای این حوزه را ندارند و از آقای اعرابی تقاضا داریم در اسرع وقت روابط عمومی‌ها را ساماندهی کنند.

*امیدآفرینی در جامعه از سوی رسانه‌ها افزایش یابد

استاندار قم درخصوص اینکه مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها موظف به تبیین عملکرد دستگاه خود در جامعه هستند، عنوان کرد: ما موظف هستیم اقدامات خود را برای مردم تبیین کنیم و این همان موضوعی است که رهبر انقلاب نیز به آن تاکید دارد. رسانه‌ها باید در تراز انقلاب اسلامی باشند.

وی افزود: برای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب درخصوص جهاد تبیین رسانه‌ها و مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها موظف هستند امیدآفرینی در جامعه را افزایش دهند. بنده معتقد هستم ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه خیانت به نظام و خون شهداست که نباید این اتفاق صورت گیرد.

*مسکن خبرنگاران پیگیری خواهد شد

آقامیری در ادامه نسبت به معیشت خبرنگاران گفت: بنده از وضعیت معیشتی خبرنگاران اطلاع دارم و می‌دانم که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات خبرنگاران عزیز موضوع مسکن است که بنده پیگیری خواهم کرد و با طراحی یک مدل اقتصادی به‌دنبال رفع این مشکل خواهیم بود.

وی مطرح کرد: درخصوص مشکلات مالی خبرنگاران و کم و کاستی‌هایی که وجود دارد با وزیر ارشاد اسلامی جلساتی را برگزار خواهیم کرد و ایشان را از وضعیت معیشتی خبرنگاران در استان‌ها آگاه می‌کنم.