[ad_1] حجت الاسلام برزگران استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به اهمیت تبیین امر تحول در حوزه علمیه، گفت: در دوره ای نگاه منفی نسبت به تحول ایجاد شد که ناشی فهم اشتباه از واژه تحول بود؛ برخی تحول را به معنای تغییر دانستند در حالی […]

[ad_1]

حجت الاسلام برزگران استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با اشاره به اهمیت تبیین امر تحول در حوزه علمیه، گفت: در دوره ای نگاه منفی نسبت به تحول ایجاد شد که ناشی فهم اشتباه از واژه تحول بود؛ برخی تحول را به معنای تغییر دانستند در حالی که تحول موجب تکامل است.

حجت‌الاسلام برزگران تحول در حوزه علمیه را از مبانی امامین انقلاب دانست و افزود: حدوث انقلاب در بستر تفکر تحول خواهی امام خمینی(ره) شکل گرفت و استمرار انقلاب نیز نیاز به همین تفکر دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تحول به معنای دگرگونی و عدم رضایت به وضع موجود است، عنوان کرد: حوزه علمیه در راستای پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی و جامعه باید به هشدارهای رهبر انقلاب در خصوص تحول در حوزه علمیه اعتنا نماید.

وی تفکر تحول خواهی را برگرفته از ذات انقلاب پیامبر(ص) دانست و افزود: تربیت عالمان بزرگ دین مانند آیت الله بهجت و شهدای انقلاب در سایه تفکرات تحول خواهانه صورت گرفته است.

حجت الاسلام برزگران با اشاره به اینکه برخی به اشتباه تحول را در گسترش اماکن حوزوی معنا می کنند، اظهار داشت: برای ایجاد تحول، حوزه علمیه باید بر اساس مبانی انقلاب اسلامی در مقابل مبانی استکبار ایستادگی کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در سال‌های گذشته تحولات خوبی در حوزه علمیه رخ داده است، ابراز کرد: این میزان از تحولات نیازهای جامعه را پاسخ نمی دهد و با شرایط آرمانی فرسنگ‌ها فاصله دارد.

وی افزود: نباید اجازه داد در حوزه علمیه که خود مادر انقلاب اسلامی است، آنتی تز انقلاب طراحی شود بلکه حوزه باید در مسیر تمدن اسلامی و افق گفتمان بیانیه گام دوم به دنبال تحول باشد.

حجت الاسلام برزگران مدیریت تحول گرا و طلاب مطالبه‌گر را دو رکن اصلی ایجاد تحول در حوزه علمیه عنوان کرد و افزود: کوته بینی برخی افراد و القای ناامیدی برای ایجاد تحول و تحقق عدالت از موانع بزرگ تحول خواهی در حوزه علمیه است./۱۳۵۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]