به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ مراسم نکوداشت مقام علمی آیت الله عباسعلی عمید زنجانی از اساتید حوزه و دانشگاه، شب گذشته ۱۰ آبان ماه با حضور طلاب و فضلا و خانواده این استاد معروف در مقبره شهید مفتح واقع در صحن امام رضا بر علیه السلام حرم مطهر […]

مراسم نکوداشت آیت‌الله عمید زنجانی در شهر قم برگزار شد به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا از شهر قم؛ مراسم نکوداشت مقام علمی آیت الله عباسعلی عمید زنجانی از اساتید حوزه و دانشگاه، شب گذشته ۱۰ آبان ماه با حضور طلاب و فضلا و خانواده این استاد معروف در مقبره شهید مفتح واقع در صحن امام رضا بر علیه السلام حرم مطهر حضرت معصومه(س) شهر قم برگزار گردید.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ارسطا، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، آیت الله عمید زنجانی را استاد معروف حقوق اسلامی و فقه سیاسسی شرح و اظهار کرد: شخصیت آیت الله عمید زنجانی از دو نگاه علمی و عملی قابل ارزیابی و مطالعه هست.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران به ارزیابی جایگاه علمی آیت الله عمید زنجانی پرداخت و ابرازکرد: آیت الله عمید زنجانی و شیخ فضل الله نوری در بسط و توسعه دولت پیشرفته دو نقطه منسوب تاریخی می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ارسطا با بیان این که دولت پیشرفته بر کانون قانون استوار هست، عنوان نمود: سه قوه تصویب، اجرا و رسیدگی به امور قضایی سه قوه ای می باشند که دولت پیشرفته بر کانون آن استورا می گردد در حالی که هر سه قوه به اصالت قانون رو به رو می باشند.

وی دنبال کرد: از منظر مشروعه خوهان اساس وضعیت قانون مفهومی نداشت؛ چون که وضعیت قانون منحصرا از سوی خداوند متعال امکان دارد این در حالی هست که سومین اشکال مشروعه خواهان به جریان دولت پیشرفته این بود که نسخ قانون به طور اساسی مفهومی نداشت.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به این که آیت الله عمید زنجانی زمینه استقرار دولت پیشرفته بر بستر دین را تصریح کردند، ابراز کرد: آیت الله عمید زنجانی در آثار و کلاس های خود در واقع به ترمیم قوه مقننه پرداخت و ماهیت عملکردی این قوه را با ادبیات حقوق دینی تصریح کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان این که از منظر آیت الله عمید زنجانی وجود ضابطه برای اوامر و نواهی قانونی یک لزوم هست، اظهار کرد: یکپارچگی و اتحاد رویه قانون نشان از ضابطه محوری قانون هست نه تعدد قانون، بر این اساس نظام افتا به سبب تعدد و اختلاف در حوزه یک نظام ضابطه مند نخواهد گنجید.
حجت الاسلام والمسلمین ارسطا در تصریح ماهیت قوه مقننه از منظر آیت الله عمید زنجانی اظهار کرد: کار قوه قضائیه از منظر آیت الله عمید زنجانی تصریح احکام شرعی، بحث های، عنوان های ثانویه و  سیاست گذاری الگوی اجرای احکام هست.

انتهای پیام