مراسم گرامیداشت شهدای خدمت به میزبانی خادمیاران رضوی قم، و با حضور خادمان افتخاری اماکن مقدسه و مردم انقلابی قم ششم خرداد ماه در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه علیها السلام برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمهد ر این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با اشاره به تشییع تاریخی رییس جمهور شهید گفت: از مردم ایران تشکر می کنیم که در بدرقه پیکر پاک رئیس جمهور و شهیدان همراهش در قم , تهران و مشهد حضور بی نظری داشتند، بعد از سردار سلیمانی، تشییع با عظمت سید ابراهیم رئیسی مثال زدنی است .‌

حجت الاسلام فرحزاد با قدردانی از خادمیاران رضوی گفت: خادمیاری از ابتکارات رئیس جمهور محترم شهید رئیسی است در زمانیکه تولیت آستان قدس رضوی بودند وده ها هزار نفر به خدامی امام رضا علیه السلام اضافه شدند.

وی افزود: خدام بودن فقط کفشداری، چوب پر بدست گرفتن، انتظامات حرم و چایخانه که به زوار عرض ارادت می‌کنند نیست، خیلی از عزیزان در هر کجای این کره خاکی به نیت امام هشتم خدمتی بکنند، گره از کار کسی باز کنند، افرادیکه زیارت نرفته اند آنها را تجهیز می‌کنند و به زیارت میفرستند، مشکلات ایتام و فقرا را برطرف می‌کنند همه اینها در هرکجا هستند خادم امام هشتم محسوب می شوند.

حجت الاسلام فرحزاد بیان کرد: افتخار بزرگ آقای رئیسی خادم الرضا بودن است ، خادم بزرگ ملت خادم انقلاب و خادم نظام واقعا خستگی ناپذیر و مجاهد مسلمی که مال و جان و هستی خود را پای خدمت به نظام و ملت گذاشته بود. از اول انقلاب مسئولیت‌های مختلفی داشته و یک زندگی ساده اختیار کرده بود که یک نقطه ضعفی در زندگی این مرد بزرگ دیده نمی‌شود.

حجت الاسلام فرحزاد تصریح کرد: امیدوارم راه این بزرگان و این شهدای خدمت را ادامه بدهیم و کاری کنیم که از ما راضی باشند و یکی از دعاهایی که همیشه دارم این خدمت گذاری و خدمت به اهل بیت ائمه علیهم السلام و خادم بودن را تا آخر عمر از ما نگیرند که این نوکری بزرگترین افتخار ماست.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید محمدباقر تکیه ای مدیر کانون های رضوی قم گفت: همه ما خادمیاران رضوی در سراسر ایران سعادت خدمت به امام رضا علیه السلام را مدیون خادم الرضای شهید سید شهدای خدمت آیت الله رئیسی هستیم اگر چه او این توفیق را از خان کرم امام رضا علیه السلام یافته است اما او در توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت پیشگام شد.

وی افزود: هم اکنون در سراسر ایران بیش از ۱۰۰ هزار خادمیار به نیابت از امام رضا به مردم بویژه مستضعفین خدمت می کنند.

مدیر کانون های رضوی قم تصریح کرد: سید شهدای خدمت خودش برای خدمت رسانی به مردم به الگوی تمام عیاری تبدیل شده است.

همه ما خادمیاران رضوی این توفیق را، خادمیاری را مدیون تلاش‌های سیدالشهدای خدمت حضرت آیت الله رئیسی هستیم، اگرچه او این توفیق را از خان کرم امام رضا علیه السلام گرفته اما او در توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت ابتکار عمل داشت.

وی گفت: هم اکنون در سراسر کشور بیش از ۱۰۰ هزار خادمیار و یاور رضوی در حال خدمت به مردم به ویژه مستضعفین هستند و خادم الرضا برای خدمت رسانی به مردم یک الگوی تمام عیار برای همه ما خادمیاران محسوب می شود.

همچنین در مراسم سید شهدای خدمت آیت الله رئیسی حاج عباس حیدر زاده مداح اهل بیت به شعر خوانی و مداحی پرداخت و پس از آن مجتبی خرسندی از خادمیاران رضوی قم قطعه شعری را سرود.

در پایان گروه سرود خورشید هشتم خادمیاری رضوی استان قم در این مراسم به اجرای سرود پرداختند.

  • نویسنده : احمد نامداری