آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با بیان این که مردم قم باید نسبت به برپایی موکب از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در اربعین حسینی افتخار کنند، گفت: این کار، اقدامی ارزشمند و افتخاری است که باعث خوشحالی امام زمان(عج) می شود. به گزارش شهرکریمه به نقل  از پایگاه خبری آستان […]

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید با بیان این که مردم قم باید نسبت به برپایی موکب از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در اربعین حسینی افتخار کنند، گفت: این کار، اقدامی ارزشمند و افتخاری است که باعث خوشحالی امام زمان(عج) می شود.

به گزارش شهرکریمه به نقل  از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س) وی در دیدار اعضای ستاد موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: فعالیت این آستان شریف در برپایی موکب در مسیر زائران حسینی افتخاری بزرگ و فوق العاده است.
وی با بیان این که بسیاری از کارها آسمانی است و به انسان ها در روی زمین الهام می شود، افزود: من خوشحالم از این اقدام آستان مقدس که برای اسلام و دین حرکتی بسیار بزرگ در مسیر ترویج تعالیم دینی و شعائر الهی است.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یقین بدانید حضرت فاطمه معصومه(س) به شما توجه داشته و خودشان قلوب شما را برای انجام این کار همراه ساخت که به طور حتم کاری بزرگ رقم خواهد خورد و آیندگان نیز از برکت های آن بهره مند خواهند شد.
آیت الله صافی گلپایگانی، تعظیم شعائر الهی را وظیفه ای بر دوش همگان دانست و اظهار کرد: نسبت به این توفیق بزرگی که نصیب شما شده، سخن ها خواهند گفت و درباره آن خواهند نوشت.
رئیس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این دیدار گفت: در راستای برپایی موکب حضرت معصومه(س)، هیاتی از آستان مقدس به عتبات عالیات رفته و با تولیت اعتاب مقدسه معصومین(ع) و جمعی از مسئولان عراق دیدار انجام شد و آنها از برپایی موکب این آستان شریف استقبال کردند.
جواد جهانگیرزاده با اشاره به برپایی موکب آستان مقدس قم در سال گذشته، گفت: امسال زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در عمود ۱۰۸۰ خریداری شد و علاوه بر پذیرایی از زائران حسینی با توزیع روزانه ۱۰ هزار غذای تبرکی، خدمات گسترده درمانی، بهداشتی و فرهنگی نیز به آنها ارائه می شود.
وی افزود: در این راستا ۴۰ کادر درمانی در موکب آستان مقدس شامل پزشکان، متخصصان و پرستاران مشغول به فعالیت هستند.
وی گفت: محور اصلی کارها، برنامه های فرهنگی است که برپایی سه وعده نماز جماعت، ارائه مشاوره دینی و معرفتی به زبان های مختلف، حضور خادمان در موکب های عراقی، معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا و حضرت معصومه سلام الله علیهما و معرفی احیاگران پیاده روی اربعین حسینی از جمله این برنامه هاست.