رئیس همایش ملی معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی ابراز کرد: مسئله معنویت فقط دغدغه عالمان و محققان نیست بلکه مسئله همه مردم جامعه است و امیدواریم که این همایش بتواند جامعه را با زیبایی ها و طراوت های معنویت اسلامی آشنا کند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم صبح امروز در نشست خبری دومین همایش ملی «معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی» با بیان اینکه معنویت مهمترین رکن ادیان الهی است، اظهار کرد: معنویت که رسالت اصلی انبیای عظیم الشأن و آرزوی دیرین و بنیادین انسان بوده، همواره مورد طلب و خواست جوامع انسانی است.

 

وی با اشاره به اینکه دیرین ترین گرایش انسان گرایش به سوی معنویت است، اضافه کرد: انسان همواره به دنبال برون رفت از زندگی روزمره، از دغدغه‌های سطحی و ظاهری دنیا به امور ثابت و تعلق‌های برتر است.

 

رئیس همایش ملی معنویت‌های نوظهور و معنویت اسلامی عنوان کرد: اسلام به عنوان آخرین دین الهی و برنامه کامل زندگی انسان، به عنصر معنویت به عنوان مهمترین قوه حیات انسان تاکید داشته و اگر به دنبال بهترین معنویت و معتدل و متناسب با ساخت وجودی انسان هستیم، باید در قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیهم السلام جستجو کنیم.

 

وی تصریح کرد: در طول تاریخ دو عامل مهم سبب شد که معنویت اصیل انسانی مورد توجه قرار نگیرد و تاثیر بپذیرد؛ از یک سو جریان‌هایی با برداشت‌های نادرست مسیر معنوی فطری را دچار انحراف کردند و از سوی دیگر در دنیای غرب نسخه‌هایی با عنوان دین و معنویت پیچیده شد که راه‌های انحرافی را بر روی بشر معاصر گشودند.

 

حجت‌الاسلام سبحانی گفت: ما در همایش اول تلاشمان در این بود که با یک بازنمایی از جریانهای نوظهور در حوزه معنویت، جامعه علمی و مردم را با چهره واقعی فرقه‌ها آشنا کنیم و این فرقه‌ها مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: اما در همایش دوم به دنبال مقایسه و بررسی نقطه به نقطه افکار و جریان معنویت اسلامی با معنویت های نوظهور هستیم که از این طریق هم آسیب‌شناسی و هم راهکارهای جدیدی پیدا خواهد شد.

 

رئیس قطب تعمیق ایمان دینی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: این همایش از دو بعد علمی و عملی برخوردار است و مسئله معنویت فقط دغدغه عالمان و محققان نیست بلکه مسئله همه مردم جامعه است و امیدواریم که این همایش بتواند جامعه را با زیبایی ها و طراوت های معنویت اسلامی آشنا کند.

 

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه