استاد حوزه علمیه بیان کرد: مسئولین باید خدمت برای مردم را نه برای مدح و تعریف بلکه برای خوشنودی خدا و امام زمانش انجام دهند و تا می‌توانند در جهت آسان شدن امور مردم خدمت کنند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی واعظ امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم با بیان اینکه تربیت در زمینه زندگی اجتماعی از مهم ترین ابعاد شخصیتی امام کاظم (ع) است، گفت: یکی از مهمترین وظایف انبیا و اولیای الهی بعد از دعوت به توحید، اصلاح جامعه است و قرآن کریم این وظیفه را برای تمام اولیای الهی معرفی کرده است.

 

وی اصلاح جامعه را از مهمترین امور رهبران جوامع دینی دانست و افزود: اگر انحرافات، اشکالات و خدعه‌هایی صورت گرفته که یک امت در مسیری غیر از مسیر حق قرار بگیرد، این وظیفه پیامبر و امام است که جامعه را اصلاح کرده و در مسیر حق قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه بیان کرد: امام موسی بن جعفر (ع) در دوران امامت خود سبک زندگی و رفتار مردم در برخورد با دیگران را تعلیم دادند؛ حضرت تلاش می‌کردند تا از مردم قضاوت‌های عجولانه، تهمت‌های ناروا و سوءظن‌هایی که نسبت به یکدیگر دارند و باعث کدورت و سستی جامعه می‌شود، از بین ببرد.

 

وی عنوان کرد: کسی که مسئولیتی را در جامعه دینی می‌پذیرد، از او انتظار می‌رود که نگاهش نگاه برادرانه باشد؛ خدمت برای مردم را نه برای مدح و تعریف بلکه برای خوشنودی خدا و امام زمانش انجام دهد و تا می‌تواند در جهت آسان شدن امور مردم خدمت کند. این درسی است که ما از امام کاظم (ع) فرامی‌گیریم.

 

صادقی واعظ با اشاره به اینکه خدمت به مردم و پذیرش مسئولیت از نظر امامان بسیار مهم است، اضافه کرد: اصلاح جامعه در انتظار، نسبت به حجت خدا امام زمان (عج) از دیگر وظایف مسئولین جامعه دینی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه