فیلم مستند شهید اسماعیل دقایقی با عنوان «او اسماعیل بود» با حضور خانواده شهید، همرزمان و جمعی از مسئولان در جشنواره فیلم مستند ۱۷ اکران و از پوستر آن رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مراسم رونمایی از پوستر فیلم « او اسماعیل بود» با حضور خانواده شهید اسماعیل دقایقی، سردار محسن موحدی دبیر جشنواره فیلم مستند ۱۷، امیر جعفری معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم، مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم و محمد توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم پنجشنبه شب در حاشیه سومین روز برگزاری این جشنواره در تالار شهید آوینی برگزار شد.

جواد یعقموری کارگردان فیلم مستند «او اسماعیل بود» در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهید اسماعیل دقایقی از سرداران سرشناخته ملی است، اظهار کرد: ساخت فیلم مستند کار سخت است و نزدیک به یک سال زمان برد تا بتوانیم این فیلم مستند را تهیه کنیم و در این راستا پژوهش‌های مختلفی را انجام دادیم.

وی برگزاری جشنواره فیلم مستند ۱۷ را اقدامی ابتکاری دانست و اضافه کرد: اگر این جشنواره تا پایان به همین خوبی برگزار شود می‌تواند ادامه یابد و در سال‌های آینده نیز از نظر کمی و کیفی ارتقا خواهد یافت.

یعقموری انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را رسالت همه دستگاه‌های فرهنگی دانست و گفت: جشنواره فیلم مستند ۱۷ در انتقال میراث شهدا به نسل جوان تاثیرگذار بوده است و از مسئولان این انتظار می‌رود که حمایت از جشنواره را استمرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم مستند ۱۷ در استان‌های دیگر نیز باید الگوسازی شود، تصریح کرد: قم یک حرکت هنری را برای شهدا آغاز کرده که این حرکت باید استمرار یابد.

خاطرنشان می‌شود، آثار جشنواره فیلم مستند ۱۷ از چهارمهرماه در قم آغاز شده و تا یازدهم مهرماه ادامه خواهد داشت.