به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند که نقش آنان در رشد و تعالی جامعه انسانی بسیار مؤثر هست. این واقعیت روشن را نمی شود انکار کرد که اسلام بیشتر از سایر ادیان متفاوت به مبحث عفاف و حجاب زن در جامعه […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند که نقش آنان در رشد و تعالی جامعه انسانی بسیار مؤثر هست.

این واقعیت روشن را نمی شود انکار کرد که اسلام بیشتر از سایر ادیان متفاوت به مبحث عفاف و حجاب زن در جامعه توجه شایانی داشته و حجاب را ابزار ای برای صیانت زن از نگاه نامحرمان می داند که رعایت و محافظت آن خود موجب بالا بردن شأن و شخصیت زن مسلمان می شود.

روز عفاف و حجاب در کشور فرصتی را فراهم می کند تا نویسندگان، آنالیز گران و خبرنگاران حوزه اجتماعی زیادتر به مبحث عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بپردازند و به آن را از زوایای متفاوت ارزیابی کنند.

این بار برای تهیه گزارش، توجهم به یکی از ارائه کنندگان فرآورده ها عفاف و حجاب در مرکز شهر جلب گردید که در آن فرآورده ها اسلامی و با تنوع بسیار ارائه می شود. به همین مناسبت گفتگویی با این تولیدکننده و ارائه کننده فرآورده ها عفاف و حجاب در همدان صورت گرفته که در ادامه مطالعه می کنید:

به همین مناسبت گفتگویی با این تولیدکننده و ارائه کننده فرآورده ها عفاف و حجاب در همدان صورت گرفته که در ادامه مطالعه می کنید:فارس: برای آشنایی زیادتر لطفاً خودتان را معرفی کنید.

لیلا آریان هستم و ۱۲ ساله که به عنوان تولیدکننده و ارائه کننده فرآورده ها حجاب در همدان فعالیت می کنم. بنده عنوان نخستین کسی بودم که در همدان فرآورده ها حجاب را برای بانوان ارائه می کردم.

فارس: ایده اولیه چه طور به ذهن شما رسید؟

آریان: در سفری که به تهران داشتم مغازه کوچکی را نگاه کردم که فرآورده ها حجاب برای بانوان ارائه می کرد همین موجب گردید تا داعیه و جرقه اولیه به ذهنم برسد تا در همدان چنین شعبه ای را راه اندازی کنم.

فارس: سرمایه اولیه شما چه مقدار بود؟

آریان: ۱۲ سال پیش وضعیت اقتصادی به مراتب خیلی خوب تر بود و با اندک سرمایه ای می توانستیم کار را آغاز کنیم به عنوان نمونه خودم با ۲ میلیون تومان آورده توانستیم مغازه اذن و جنس تهیه کنیم و حتی آسیب ماه های اول کار را با این سرمایه کنار گذاشته بودم.

فارس: ابتدا با چند نفر کار آغاز گردید و در این مدت برای چند نفر اشتغالزایی کردید؟

آریان: کار را با دو نفر آغاز گردید و در حال حاضر با ۱۲ نفر کار را ادامه می دهیم.

فروش فرآورده ها حجاب، حجابم را کاملتر کرد

فارس: آیا همسر شما مخالف کار شما نبودند؟

آریان: خیر، اتفاقاً خیلی هم خرسند گردید و از پیشنهادم از همان روزهای اول استقبال کرد حتی این داعیه و شوق در خانواده خودم و همسرم نیز وجود دارد. شاید این استقبال به این سبب باشد که اثرگذاری بسیاری بر روی مشی خودم گذاشت و حجاب من نیز با ارائه فرآورده ها حجاب کامل تر گردید.

فارس: فرآورده ها امروز با ۱۲ سال پیش چقدر تغییر پیدا کرده و علت آن را چه می دانید؟

آریان: تنوع به مراتب خیلی زیادتر از گذشته گردید به عنوان نمونه تا چند سال گذشته ساق دست منحصرا در یک یا چند مدل دوخته و به بازار ارائه می گردید اما روزانه مدل های خوب تر و با کیفیت زیادتر به دست مشتری می رسد. هر چقدر مشتری زیادتر باشد به مراتب تولیدکنندگان خواهان اجرای طرح های متفاوت برای جذب مشتری می باشند.

فارس: بیشترین محصولاتی که در مغازه شما ارائه می شود چه اجناسی هست؟

آریان: زیادتر مقنغه، ساق دست، چادر مشکی ارائه می شود اما زیادتر تمرکز ما برای فروش چادر مشکی هست ولی بیشترین فروش ساق دست و مقنعه هست که مشتری های متفاوت دارد.

فارس: آیا در همه فصول فروش شما ثابت هست؟

آریان: فروش ما زیادتر فصلی هست. عید نوروز، محرم و صفر، ماه رمضان و آغاز دوباره فعال شدن مدرسه ها بیشترین فروش فرآورده ها را داریم و در بقیه ماه ها حضور مشتری در مغازه عادی هست.

فارس: آیا فرآورده ها حجاب شما به استان های دیگر ارائه می شود؟

آریان: زیادتر فرآورده ها در همدان و توسط همکاران تهیه و تولید می شود و به عبارتی ۶۰ درصد فرآورده ها را خودمان و بقیه از تهران و شهر قم و تهیه می شود.

فارس: بیشترین مخاطب های شما چه کسانی می باشند؟

آریان: زیادتر قشر فرهنگی، دانشجو و محصل می باشند نکته جالب این هست که بعضی از مشتری های ما چادری نیستند اما از فرآورده ها حجاب استفاده می نمایند.

خانم مانتویی بعد از خرید فرآورده ها حجاب چادری گردید

فارس: آیا از مشتری های شما با فردی برخورد کردید که با خرید فرآورده ها حجاب، پوشش اسلامی را انتخاب کند؟

آریان: بله مشتری هایی داشتم که مانتویی بودند که با خرید فرآورده ها حجاب در خریدهای بعدی با حجاب کامل(چادر) وارد مغازه گردیدند و به شکلی از مشتری های ثابت ما گردیدند.

محافظت حجاب با رنگ های شاد هیچ ایرادی ندارد

فارس: آیا تنوع زیادتر محصول توان دارد موجب جذب مشتری شود؟

آریان: بله، به سبب آنکه تنوع کار زیادتر و رنگ بندی ها شادتر و متنوع تر شده خیلی از خانم هایی که پوشش اسلامی را رعایت نمی کردند از این طرح ها استقبال کردند. به عقیده من محافظت حجاب با رنگ های شاد هیچ ایرادی ندارد و توان دارد ذهن بعضی از اشخاص را نسبت به اشخاص مذهبی تغییر دهد چراکه خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و همه به شکلی طالب زیبایی می باشند. وقتی که تنوع کار زیاد باشد قطعاً استقبال مشتری هم زیادتر می باشد.

فارس: اخیراً در بازار محصولاتی ارائه می شود که در عین پوشیدگی به شکلی ترویج بی حجابی هست نظر شما در این زمینه چیست؟

آریان: اعتقاد دارم کسی که اهل حجاب و رعایت آن باشد قطعاً به سمت خرید چنین محصولاتی نمی رود و مسلماً فردی که محجبه هست از ساق و روسری جنس حریر استفاده نمی کند، بنظرم در آینده هم از این طرح ها در بین خانواده های مذهبی استقبال نمی شود.

رعایت قانون حجاب، احترام به خود هست

فارس: حجاب در کشور ما یک قانون هست و اشخاص ملزم به رعایت آن می باشند نظر شما در این ارتباط چیست؟

آریان: تمام شهروندان باید قبول کنند که در هر جایی که زندگی کنند ملزم به رعایت قانون همان کشور می باشند اینکه بعضی از زنان و دخترهای بیان می کنند اختیار حجاب دست خودم هست و کسی توان ندارد مرا به محافظت حجاب مجبور کند سخن  بیهوده ای هست به عنوان مثال وقتی که ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی هستیم و اگر رعایت نکنیم به خود و یا حتی دیگران آسیب وارد می کنیم دقیقاً رعایت محافظت حجاب هم همین مقدار ضروری و الزامی هست. همه اشخاص باید برای قانون جامعه اعتبار قائل گردند چون که رعایت آن نوعی احترام گذاشتن به خود هست.

شبکه های ماهواره ای در پی از بین بردن عفت و حیاء حریم خانواده می باشند

فارس: نقش شبکه های ماهواره ای و اثرگذاری آن بر نگرش اشخاص چیست؟

آریان: به نظر می آید که شبکه های ماهواره ای در پی از بین بردن عفت و حیای بانوان ایرانی می باشند و این یکی از پروژه های دشمن هست که با تمام توان با راه اندازی شبکه های متفاوت در خارج از مرزها در کشور دنبال می نماید آنان از بانوان و مادران ایرانی که توانستند نسل های پاک را در دامن خود پرورش دهند آسیب های زیاد نگاه کردند به همین علت به هر قیمتی هم که شده با شکل های متفاوت دنبال سست کردن بنیان خانواده در جامعه ما و سایر کشورهای اسلامی منطقه می باشند.

فارس: برای ترویج فرآورده ها حجاب در استان احتیاج به چه حمایتی هستید؟

آریان: برای رونق گرفتن؛ نیازمند مشارکت اصناف هستیم، در این میان باید ادارات دولتی از ما پشتیبانی نمایند به عنوان مثال در روز زن توان دارند به جای هدیه های مادی و غیره توان دارند بُن های خرید فرآورده ها حجاب به کارمندان زن خود بدهند که هم توان دارد به رونق بخشیدن کار ما کمک کند و از سویی هم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هست.

روز مادر، بُن های خرید فرآورده ها حجاب در ادارات ارائه شود

فارس: آیا تاحالا حمایتی از جانب مدیران برای شما انجام گرفته هست؟

آریان: نه بالاخره تأسف، تاحالا حمایتی از جانب سازمان و یا نهادی صورت نگرفته تا از این طریق بتوانیم فرآورده ها خود را با درصد کمتر به این سازمان ها ارائه کنیم.

فارس: بازار ایران چقدرقابل رقابت با بازار فرآورده ها ترکی هست؟

آریان: تولیدکنندگان و طراحان ما چیزی از طراحان ترکیه کم ندارند و با قاطعیت میتوان اظهار کرد که اجناس ایرانی خوب تر از جنس ترکی هست این منحصرا یک اندیشه هست و ما باید زیادتر از قبل به تولیدکنندگان خودمان اعتماد نماییم تا رونق در کشور شکل بگیرد.

خرسندم از اینکه تولید کالای ایرانی برای مشتری با اهمیت هست

فارس: چقدر شعار پشتیبانی از کالای ایرانی بر روی اکتساب و کار شما اثر داشته و آیا این حساسیت برای مشتری شما وجود دارد؟

آریان: بله مؤثر بوده، اگر از تعارف بگذریم مشتری هایی داشتم که حتی برای خرید جنس مکررا از من پرسیدند خانم این جنس ایرانی هست؟ و من چقدر خرسند می شوم از اینکه تولید کالای ایرانی برای مشتری با اهمیت هست چون که در صورت پشتیبانی مشتری جوان های بیکاری مشغول به کار می گردند و رونق اقتصادی در کشور شکل می گیرد. رونق اقتصادی پروسه ای زمان بر هست ولی اطمینان دارم این اتفاق مبارک روزی در کشور شکل می گیرد که هر ایرانی خود را ملزم به خرید کالای ایرانی می داند.

فارس: چقدر شما به عنوان تولیدکننده از سال کنونی اهتمام کردید در خرید کالای ایرانی اهتمام جدی داشته باشید؟

آریان: خیلی زیاد، زیادتر نخ هایی که تهیه می کنیم نخ های اصل بروجرد و کاشان هست و زیادتر فرآورده ها این مغازه ایرانی هست و منحصرا بعضی گیره های روسری که در مغازه وجود دارد چینی هست و البته جنس های چینی نسبت به جنس های ایرانی بی کیفیت تر هست.

فارس: کیفیت فرآورده ها برای چند درصد از مشتری ها اهمیت دارد؟

آریان: بالای ۸۰ درصد از مشتری های ما کیفیت کار برای آنان با اهمیت تر از نرخ هست هر چند که بعضی ارزان بودن کالا برای آنان اولویت دارد.

امید دارم روزی برسد که به صورت کامل چادر مشکلی در داخل تولید شود

فارس: با اهمیت ترین دغدغه شما به عنوان تولیدکننده در حال حاضر چیست؟

آریان: زیادتر بی ثباتی بازار هست که روی معامله کالا اثر گذاشته به عنوان نمونه در این مدت جنس توصیه دادم ولی به علت عدم ثبات نرخ در بازار کالا به دست ما نرسیده و هر بار اجناس با نرخ دلار اجناس محاسبه می شود، ثبات بازار کار ما را رونق می دهد. یکی دیگر از دغدغه هایم ذی ربط به واردات پارچه های چادر مشکی به کشور هست امید دارم روزی ما بتوانیم به صورت کامل چادر مشکی را در داخل کشور به اندازه تقاضای مشتری ارائه کنیم و ملزم به خرید چادرهای بی کیفیت بیگانه نباشیم.