یک مشارکت پرشور در انتخابات ایجاد شود که بتوانیم بگوییم بعد از چهل و چند سال با همه مشکل‌هایی که از بیرون تحمیل شد و عده‌ای هم به عنوان نفوذی در داخل بر مردم تحمیل کردند، این مردم بر پیمانی که با امام، شهیدان و رهبری معظم انقلاب بستند، باقی خواهند ماند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم در جمع نمازگزاران با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم افزود: مشکلاتی داریم  ولی مشکل‌ها، مردان و زنان انقلابی را از ماندن در صحنه بازنمی‌دارد، سختی‌های فراوانی پشت سرگذاشته‌ایم و در انقلاب مانده‌ایم، البته از مسئولان انتظار داریم که به‌تدریج مشکل‌های معیشتی مردم و زمینه جلب رضایت عمومی را فراهم کنند.

حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جنایت‌ها در غزه باعث شد، نقاب طرف‌داری از حقوق زن کنار برود گفت: در کشور ما سال گذشته برای یک خانم، علیه جمهوری اسلامی چه معرکه‌ها که به پا نکردند، عکس گرفتند، تبلیغات به راه انداختند، خارج کشور راهپیمایی کردند، تحت این عنوان که زن چنین و چنان شده است.

وی با محکوم کردن کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی خطاب به صهیونیست‌ها اظهار داشت: این همه زنان و کودکان بی‌پناه انسان نیستند؟ جز منافعتان دنبال چیز دیگری هم هستید.؟

وی با بیان اینکه پس از آتش‌بس موقت هفت روزه، دوره جدید حمله‌ها که گاهی شدیدتر از دور اول است نیز آغاز شده یادآور شد: دور جدید حمله‌ها از روزی که وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا به تلاویو آمد و با سران رژیم صهیونیستی جلسه گذاشت، آغاز شد.

امام جمعه قم اضافه کرد: آمد و شد وزیر خارجه آمریکا همان و شروع حمله‌های جدید نیز همان شد، خیلی کشورها تلاش می‌کردند، آتش‌بس دائمی برقرار شود ولی این جنایت‌کاران بی‌آبرو گویا منافعشان در این است که اُمت مظلوم فلسطین و همه اُمت‌ها را سرکوب کنند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها یک روز خواب دیده بودند، حزب‌الله را از بین ببرند، یک روز نیز خواب دیده بودند عراق را ببلعند، یک روز هم خواب ایران ما را دیده بودند. اما خواب‌هایشان‌ تعبیر نشد و امروز قدرت حزب‌الله ۱۰ برابر بلکه چندین برابر گذشته است.

امام جمعه قم تصریح کرد: ممکن است این کوکان مظلوم و این زنان بی‌پناه یکی پس از دیگری به شهادت برسند، اما دشمن سودی نخواهد برد، ما به وعده‌الهی اطمینان داریم، خدای متعال روزی، این‌ها را سرجایشان خواهد نشاند.

وی با ذکر این نکته که آمریکا به دنبال ۲ گانه‌سازی شیعه و سُنی و ایجاد جنگ میان این دو بود گفت: دنیا شاهد باشید، در این معرکه و در این شرایط مظلومیت فلسطین، شیعیان پشتیبانان اصلی آن ها هستند.

حسینی بوشهری اظهار کرد: حزب‌الله، یمن و عراق که از فلسطین حمایت می‌کنند، شیعه‌ هستند، دشمنان دنبال ۲ گانه‌سازی بودند، ولی سودی نبردند، خواستند تفرقه ایجاد کنند، ولی نه تنها به هدف نرسیدند، بلکه امروز این شیعیان حزب‌الله و انصارالله یمن و حزب‌الله عراق هستند که از فلسطین پشتیبانی می‌کنند.

وی ادامه داد: یمنی‌های غیورند که کَشتی‌های اسرائیلی را توقیف و دنبال آن نیز تهدید می‌کنند که اگر کشتی دیگری بیاید آن را نیز توقیف می‌کنیم.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه اکنون اسرائیل از نظر اقتصادی در حال لطمه شدید است بیان داشت: طبق آمار، ۵۰۰ هزار تَن از شهرک‌نشین‌های رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند، و مهاجرت معکوس نموده‌اند.

وی افزود: روزی ۲۵۰ میلیون دلار یا ۴۰۰ میلیون دلار هزینه جنگی است که بر غزه تحمیل کرده‌اند، اول این هفته، بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد، تاکنون ۵۳ میلیارد دلار هزینه این جنگ کردیم.

حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: جنگ با باریکه غزه یک منطقه بسیار کوچک این همه هزینه داشته است.

خطیب قم همچنین با بیان اینکه امروز سناریوهای مختلفی برای مساله غزه در حال طراحی است گفت: کشورهای اسلامی باید مراقب باشند چون چندین سناریو و یا چند سناریو طراحی شده، به گونه‌ای نباشد بعد که این سناریوها انجام شد، با افسوس یاد کنید.

وی تاکید کرد: باید از وقوع این سناریوها پیشگیری کرد.

حسینی بوشهری تصریح کرد: نظر جمهوری اسلامی این است که ساکنان واقعی و آوارگان فلسطینی و نه اِشغالگران، در یک همه‌پرسی شرکت کنند، نتیجه هر چه شد، همان باشد.