[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: مشکل‌ترین و تأثیرگذارترین موضوع در زندگی، ساختن انسان‌ها است که این کار مشکل را خداوند به عهده انبیا و اولیا گذاشته است. وی افزود: خداوند انسان را به صورت خام و ناپخته […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: مشکل‌ترین و تأثیرگذارترین موضوع در زندگی، ساختن انسان‌ها است که این کار مشکل را خداوند به عهده انبیا و اولیا گذاشته است.

وی افزود: خداوند انسان را به صورت خام و ناپخته آفریده است به همین دلیل انسان‌ها احتیاج دارند که بتوانند آنان را آموزش بدهند و هدایت کنند.

این استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: تربیت و استعدادیابی میلیون‌ها انسان دست معلمان است که باید به صورت ظریف به آنان تعلیم دهند.

وی بیان کرد: هر شغلی به نوع خود سختی و دشواری دارد ولی با توجه به اینکه معلمان با روح و جسم دانش آموزان سر و کار دارند، شغل حساس و دشوارتری دارند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید به سه چیز در زندگی بیشتر توجه کنیم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی در زمینه تعلیم و تربیت باید با الگو گرفتن از اهل بیت (ع) باشد.

وی خاطرنشان کرد: زندگی ما باید بر اساس فرهنگ اسلامی تدوین شود و به جوانان بیاموزیم که اسلام تنها فرهنگی است که به همه ابعاد زندگی انسان به صورت جدی توجه دارد.

غرب نباید الگوی ما باشد

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: نباید در برنامه‌ریزی در زندگی از غرب الگو گرفت بلکه باید همواره در سبک زندگی اسلام را مورد توجه قرار دهیم و در این راستا افرادی باشند که بتوانند سبک زندگی را با استفاده از قرآن و احکام و سیره اهل بیت (ع) به دانش آموزان تعلیم دهند.

وی توجه به مسئله معلم و استاد را بسیار مهم دانست و گفت: باید برای تعلیم سبک زندگی از معلمانی بهره برد که این سبک زندگی را عملی کرده باشند.

آیت الله نوری همدانی افزود: باید معلمانی انتخاب شوند که بسیار مطلع به زمانه و صاحب بیان باشند و در کنار آن باید شاگردها نیز تربیت پذیر باشند. برخی افراد تربیت پذیر نیستند به همین دلیل معلم باید با صبوری روح تربیت پذیری را در آنها به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه برخی مسائل مانند گسترش ناامیدی بین جوانان و نوجوانان نسبت به انقلاب ریشه در داخل دارد، گفت: مشکلات و مسائل که در کشور وجود دارد به دلیل حاکم بودن دو اراده در کشور است که این مسئله موجب نفوذ دشمن می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: حاشیه سازی‌ها و فکرهای انحرافی ناشی از وجود دو اراده و دو حاکمیت در کشور است که راه نفوذ دشمن را آماده می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تربیت انسان‌ها امری مهم است که باید به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که یک نفر تربیت شود به دلیل تأثیرگذاری افراد در جامعه مانند این است که همه دنیا تربیت شده‌اند و همچنین انحراف یک نفر هم در جامعه می‌تواند انحراف جامعه را به دنبال داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: ریشه‌های تربیتی را باید ریشه اسلامی قرار دهیم و کسانی که به عنوان مربی انتخاب می‌شوند باید در ابتدا خودشان را اصلاح کنند.

[ad_2]