[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید مرتضی سقاییان نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم گفت: قبل از انقلاب جمعیت شهر نشینی ۳۸ درصد بوده که امروز ۷۱ درصد جمعیت کشور شهر نشین هستند که این امر اهمیت کار مدیریت شهری را مضاعف می‌کند چرا که باید امورات ۵۴ میلیون نفر را در […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، سید مرتضی سقاییان نژاد شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر قم گفت: قبل از انقلاب جمعیت شهر نشینی ۳۸ درصد بوده که امروز ۷۱ درصد جمعیت کشور شهر نشین هستند که این امر اهمیت کار مدیریت شهری را مضاعف می‌کند چرا که باید امورات ۵۴ میلیون نفر را در نظر بگیرند که در صورت تعریف خدمات مناسب، رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: شهرداری امروز ارگانی اقتصادی، خدماتی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی است و باید تمامی این ابعاد دیده شود.

شهردار قم افزود: شهرداری‌ها، عقل منفصل می‌خواهند تا بتوانند برای شهروندان برنامه‌ریزی درستی داشته باشند.

وی افزود: امروز وزارتخانه‌های فرهنگ و ورزش در کشور داریم اما این امورات در شهرها بر عهده شهرداری‌ها است و این بدان معنا است که ما در شهرداری در خاکریز ایجاد امنیت برای کشور هستیم.

سقاییان‌نژاد بیان داشت: هر سال که بحث بودجه مطرح می‌شود به صورت‌های مختلف بودجه شهرداری‌ها قربانی می‌شود.

وی اضافه کرد: ۷ درصد بودجه شهرد۰اری‌ها از طریق دولت است و ۹۳ درصد بودجه شهرداری‌ها از طریق عوارض می‌باشد و ما به اقتصاد نفتی متصل نیستیم و هزینه بسیاری از عوارض‌های مختلفی که در کشور اخذ می‌شود و باید به حساب شهرداری‌ها بیاید متأسفانه به حساب شهرداری ریخته نمی‌شود.

نباید تلاش شود تا شهرداری‌ها دولتی شود

شهردار قم گفت: نباید تلاش شود تا شهرداری‌ها را دولتی کرد که در این صورت شهرداری‌ها نمی‌توانند به وظایف خود به درستی عمل کنند.

سقاییان نژاد ادامه داد: ۳۵۰ هزار نفر در سراسر کشور پرسنل شهرداری هستند که با شرکت‌های پیمانکاری ۷۰۰ هزار نفر می‌شوند و در مجموع ۳ و نیم میلیون نفر در کشور درگیر نهاد شهرداری هستند و استخدام برخی از کارکنان شهرداری از سال‌های گذشته معطل مانده است و این ظلمی در حق آنها است.

وی با بیان اینکه شهرها گران اداره می‌شوند، افزود: عدم اجرای متمرکز مدیریت شهری از جمله علل این امر است.

وی با اشاره به اهداف بودجه سال ۹۸ شهرداری قم گفت: این بودجه بر اساس برنامه بوده و استفاده از مشارکت مردمی مدنظر است و نگاه ما با دید جهادی بوده است و تلاش کردیم تا برنامه‌ها با فرهنگ جامعه همخوان باشد.

شهردار قم گفت: به‌رغم تحریم‌های اقتصادی در کشور اما خوشبختانه تلاش شد تا این تحریم‌ها بر پروژه‌های شهری قم حداقل تأثیر را داشته باشد.

سقاییان نژاد افزود: بودجه شهرداری قم ۲ هزار و ۱۶۴ میلیارد تومان است که ۴۳۷ میلیارد تومان بودجه جاری و هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان بودجه عمرانی است.

[ad_2]