رئیس اندیشکده یقین اظهار کرد: امروز مهمترین رویه و روش قرآنی که باید در مقابله با دشمن به کار گرفت، مسئله جدال احسن است و در این جدال باید از ویژگیهای خود دشمنان برعلیه آنها بیان کنیم.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهر کریمه، دکتر حسن عباسی پیش از ظهر امروز در همایش «جهاد تبیین» که در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان بنیانگذار اینترنت در جهان سازمان NSA است، ابراز کرد: این سازمان اینترنت را فرماندهی می‌کند که زیر نظر وزارت دفاع آمریکا است و این سازمان نظامی به صورت دوره‌ای هر دو سال یک فرد نظامی، فرماندهی آن را برعهده می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اینترنت را در دنیا نظامی‌ها به وجود آورده‌اند و در حال حاضر در آمریکا دست سازمان NSA است و توسط آنها مدیریت می‌شود و مدیر آن نیز یک ژنرال نظامی است و این سازمان برای شبکه‌های اجتماعی پروتکل تعریف می‌کند، چرا نباید در کشور ما نیز دست سازمان نظامی نباشد؟

 

رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه امروز مهمترین رویه و روش قرآنی که باید در مقابله با دشمن به کار گرفت مسئله جدال احسن است، اضافه کرد: در جدال احسن باید از ویژگیهای خود دشمنان برعلیه آنها بیان کنیم؛ از بدهی‌های آمریکا که ۳۰تریلیون دلار است گفته شود؛ از اقتصاد آمریکا و انگلیس و فرانسه گفت که توان جنگ ندارد.

 

وی تصریح کرد: امروز تنها روش جدی که در برابر آمریکا جواب می‌دهد «جدال احسن» است؛ و باید توجه کنیم که جهاد تبیین، جهاد کبیر است و علاوه بر اینکه از آنها اطاعت نمی‌کنیم باید از آنها مطالبه کرد و برعلیه‌شان سخن گفت.

 

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جهاد تبیین در برابر دشمنان است، گفت: ما باید اول بدانیم برنامه و استراتژی دشمن‌مان چیست و سپس ضد آن را طراحی و عمل کنیم که جهاد شود.

 

وی مطرح کرد: تهدید امروز جمهوری اسلامی، نرمالیزیشن است. نرمازیلیشن یعنی تطبیع و یکی شدن طبع ما با دشمنان که این اصلی ترین مشکل در فضای رسانه‌ای و نظام اجتماعی با آن روبه‌رو هستیم.

 

عباسی در پایان با بیان اینکه مانع اصلی اول در جهاد تبیین عدم نفی دشمنان و غرب است، خاطرنشان کرد: مقدمه جهاد تبیین، جهاد کبیر و تبعیت نکردن از استکبار و نفی آنهاست.

 

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجتبی امیرفرزانه