معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: برپایی غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، اعتقادی، اخلاقی به زبان‌های مختلف، ایستگاه‌های فرهنگی و توزیع اقلام، اعزام سفیران کریمه(س) به مواکب عراقی و ایرانی ، برپایی مراسم‌های عزاداری در حسینیه موکب، برپایی محفل قرآنی از جمله برنامه‌ها و خدمات فرهنگی موکب هستند. محمدجواد جهانگیرزاده در نشست […]

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: برپایی غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، اعتقادی، اخلاقی به زبان‌های مختلف، ایستگاه‌های فرهنگی و توزیع اقلام، اعزام سفیران کریمه(س) به مواکب عراقی و ایرانی ، برپایی مراسم‌های عزاداری در حسینیه موکب، برپایی محفل قرآنی از جمله برنامه‌ها و خدمات فرهنگی موکب هستند.

محمدجواد جهانگیرزاده در نشست خبری و گفتگو با خبرنگاران، افزود: موکب حضرت معصومه(س) در ۲۰ کیلومتری کربلا واقع در عمود ۱۰۸۰ و در محدوده سیطره امنیتی این شهر مستقر خواهدشد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: موکب حضرت فاطمه معصومه (س) در اربعین با توجه به فرمایش امام صادق(ع) که قم را حرم اهل‌بیت (ع) نامیدند و با توجه به این مطلب که در نگاه بزرگان این بارگاه نورانی تجلی‌گاه قبر مخفی حضرت زهرا (س) است و همچنین تاکید تولیت محترم به نیابت از حرم گمشده و وجود مقدس حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها بر پا می‌شود.

جهانگیر زاده با اشاره به خدمات رفاهی زائران در موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: این خدمات شامل برپایی ایستگاه‌های صلواتی متنوع، برپایی مهمانسرای کریمه (س) با توزیع حدود یک‌صد هزار پرس وعده غذایی در اربعین، تأمین محل اسکان روزانه بیش از ۳۰۰۰ هزار نفر از زائران، تأمین سرویس‌های بهداشتی و حمام و برپایی ایستگاه‌های خدمات زائر است.

وی، توزیع روزانه ۱۰۰ هزار وعده غذایی، تامین محل اسکان برای سه هزار تن در روز، تامین سرویس های بهداشتی و حمام برای زائران، توزیع داروهای مورد نیاز و ویزیت رایگان توسط پزشکان متخصص و عمومی را از جمله این خدمات ذکر کرد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: برپایی غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، اعتقادی، اخلاقی به زبان‌های مختلف، برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و توزیع اقلام، اعزام سفیران کریمه(س) به مواکب عراقی و ایرانی مستقر در مسیر، برپایی مراسم‌های عزاداری در حسینیه موکب، برپایی محفل قرآنی و فضاسازی و تبلیغات در موکب و مسیر تردد برنامه‌ها و خدمات فرهنگی موکب هستند.

وی بیان کرد: هم‌وطنان می‌توانند به‌منظور مشارکت در برپایی این موکب هدایا و نذورات نقدی و غیر نقدی خود را به‌صورت پرداخت غیرحضوری از طریق واریز وجوه نقدی به شماره‌حساب بانک سپه شعبه حضرت معصومه(س) ۱۶۸۶۳۰۰۷۴۹۳۰۳ ، پرداخت با تلفن همراه با شماره‌گیری#۲۵۱*۷۴۱* و یا  پرداخت حضوری با مراجعه به دفاتر هدایا و نذورات مستقر در آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) اقدام کنند.

موکب حرم حضرت فاطمه معصومه(س)