گروهی از دانش آموزان خوش ذوق قمی به همراه دو نفر از اساتید خودشون دست به اقدام جالبی در راهپیمایی اربعین زدند.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، گروهی از دانش آموزان خوش ذوق قمی به همراه دو نفر از اساتید خودشون دست به اقدام جالبی در راهپیمایی اربعین زدند.

خادمان هیئت دانش آموزی و جهادی انصارالمهدی عج قم یک هیئت و موکب سیار درست کردند و با تمرین و تسلط به واژگان و لغات لازم تعامل با خادمان مواکب عراقی هدایای مختلفی رو تهیه و در مسیر علاوه بر کمک به میزبانان عراقی و مواکبی که نیاز به یاری داشتند در طول مسیر پیاده روی به خادمان مواکب عراقی هدایای مختلفی را اهدا کردند.

نکته قابل ذکر اینکه این حرکت برای دومین سال پیاپی است که توسط این دانش آموزان با ذخیره کردن پول های توجیبی سالیانه و کمک های مالی خانواده های دانش آموزان صورت می گیرد.

گفتنی است ساخت این هدایا به جهت صرفه جویی اقتصادی در ماه‌های منتهی به برگزاری رویداد اربعین توسط خود این جوانان در یک کارگاه کوچک با خرید ابزار ساخت و مونتاژ پیکسل و بسته بندی عطر و ساخت گل سر و هدایای دیگر انجام و بالغ بر ۱۲۰۰۰ قطعه تهیه شده که در نوع خود خدمت بدیعی محسوب میشود.

عطر با سلیقه عراقی، نشان های سینه با تصاویر قهرمانان محور مقاومت ، گل سرهای دخترانه دست ساز و دهها قلم هدیه دیگر و حتی یاری رساندن به عنوان خادم در کنار عراقی ها خدمت این نوجوانان با همت قمی بوده است.

دانش آموزان این گروه در طول سال نیز برای باری رساندن به خانواده های بی بضاعت با یک الگوی اقتصادی جالب به جهت عدم وجود اعتبار مالی در تعداد بسیار بالا فعالیت های مواساتی در راستای پخت و توزیع غذا دارند.

این گروه جهادی ضمن پخش اطلاعیه بین خانواده های دانش آموزان و ثبت نام از داوطلبان اقدام به توزیع ظروف یک بار مصرف نموده و ضمن اعلام درخواست پخت یک نوع غذا با شرایط بهداشتی و با نظارت کارشناس تغذیه اقدام به جمع آوری غذاهای طبخ شده توسط خانواده ها و اولیای دانش آموزان و اهالی محل می نماید که با تعداد بالایی غذای آماده شده خانگی مواجه می‌شوند.

انتهای پیام/