[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام حمید احمدی شامگاه چهارشنبه در جلسه راه اندازی بنیاد بین المللی اربعین که در محل این بنیاد در قم برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید دارند که اربعین پدیده‌ای جهانی است که باید تقویت شود و ایشان تصریح کردند که نخبگان کشورهای اسلامی […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، حجت الاسلام حمید احمدی شامگاه چهارشنبه در جلسه راه اندازی بنیاد بین المللی اربعین که در محل این بنیاد در قم برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر این موضوع تأکید دارند که اربعین پدیده‌ای جهانی است که باید تقویت شود و ایشان تصریح کردند که نخبگان کشورهای اسلامی باید ظرفیت‌های اربعین را بشناسند و این پدیده فرامذهبی هر چه بیشتر نمود پیدا کند.

وی گفت: در سال‌های قبل نگرانی‌ها برای برپایی موکب و پشتیبانی از زائران اربعین وجود داشت، اما امروز این مشکلات به همت عراقی‌ها و موکب‌های ایرانی مرتفع شده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین افزود: موکب داران در حوادثی مانند سیل و زلزله و همچنین اخیراً در چالش بیماری کرونا از سرمایه اندوخته شده خود در اربعین برای خدمت رسانی به مردم استفاده کردند که ظرفیت بسیار خوبی است.

وی بیان داشت: اربعین زمینه ساز تمدن اسلامی است و باید از نخبگان عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ، هنر و دین در این راستا بهره برد.

حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: نشست‌های فراوانی برای استفاده از نخبگان جهان اسلام در موضوع اربعین حسینی برگزار شد و اندیشکده هایی در این زمینه در ایران و عراق شکل گرفت و گام‌هایی هر چند محدود در این راستا برداشته شد که البته کافی نیست.

وی ادامه داد: لازمه جهانی شدن حرکت عظیم فرهنگی اربعین، مردمی بودن آن است که همگان در هر قشر و صنفی می‌بایست به میدان بیایند و پیوندهای اجتماعی آن تقویت شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با بیان اینکه به دنبال ایجاد تشکل بنیاد بین المللی اربعین هستیم، افزود: امروز نمایندگانی از ۱۵ کشور برای راه اندازی این بنیاد وارد میدان شدند و به دنبال افراد دغدغه مند در این زمینه هستیم که ارتباطات با آنان در آینده تقویت خواهد شد و هم اکنون تعداد ۱۰۰ نفر از فعالان اربعین در کشورهای مختلف اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: حوزه علمیه قم نیز پشتیبانی خود را از راه اندازی بنیاد جهانی اربعین اعلام داشته و امیدواریم گام‌های مقدماتی در این عرصه برداشته شود و اساسنامه‌ای نیز برای این تشکل پیشنهاد شده که پس از نهایی شدن، در کشورهای مختلف از جمله عراق و ایران ثبت خواهد شد.

[ad_2]