[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در شب هفتم محرم به سخنرانی با موضوع «زیبایی های کربلا از نگاه حضرت زینب(س)» پرداخت و اظهار داشت: اگر کربلا و عاشورا نبود و خون سید الشهدا(ع) و یارانش ریخته […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در شب هفتم محرم به سخنرانی با موضوع «زیبایی های کربلا از نگاه حضرت زینب(س)» پرداخت و اظهار داشت: اگر کربلا و عاشورا نبود و خون سید الشهدا(ع) و یارانش ریخته نشده بود، دشمنان حتی نام اسلام را محو می کردند، صریحا گفته بودند که ما دنبال این هستیم که نام پیامبر را محو کنیم.

وی ضمن تفسیر حدیثی از رسول خدا(ص) درباره امام حسین(ع) گفت: اگر پیامبر(ص) فرمود «حسین منی و انا من حسین»، به این معناست که حسین فرزند من است و دین، رسالت و قرآن من از حسین است؛ اگر حسین بن علی(ع) و قیام او نبود، آثاری از پیامبر(ص)، اسلام و قرآن باقی نمی ماند.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به فرمایشی از امام صادق(ع) اشاره و تصریح کرد: آن حضرت در زیارت اربعین به خدا عرض می کند که خدایا امام حسین و یارانش کسانی هستند که خون قلبشان را که مهم ترین سرمایه حیات انسانی است را در راه تو و برای تو بذل کردند تا بندگان تو را از غرق شدن، سرگردانی و ضلالت نجات دهند.

وی به نقش قیام سیدالشهدا(ع) در زنده نگه داشتن دین اسلام پرداخت و افزود: اگر قیام امام حسین(ع) نبود، بندگان خدا در گمراهی محض به سر می بردند و حق از باطل جدا نمی شد و کسی نمی توانست از حق پیروی کند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان اظهار داشت: امام حسین(ع) بزرگترین حماسه های تاریخ را رقم زد و در عین حال، مثل یک عابدِ دلسوختهِ غرق در معبود بود و معنویت و عبادت را زنده کرد؛ معمولاً کسانی که اهل حماسه و جنگ هستند، خیلی اهل عرفان و گوشه نشینی و انس با خدا نیستند و کسانی که اهل عبادت، بندگی خدا و عرفان هستند، اهل قیام، نهضت و جنگ با دیگران نیستند.

وی گفت: وقتی که حضرت زینب(س) در مجلس ابن زیاد خطبه می خواند، در همان حال اسارت و غرق در مصیبت، ابن زیاد را با نام یا بن مرجانه خطاب و او را تحقیر کرد و با این اسم، به ریشه پست او اشاره می کند.

قائم مقام معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه به خشوع و خضوع سیدالشهدا(ع) در برابر خدای متعال اشاره و تصریح کرد: امام حسین(ع) در کنار این حماسه سرایی، عزت و قدرت وقتی که در مقابل خدا قرار گرفت، مثل بنده ذلیل و خاشع می ماند؛ آن حضرت در ظهر عاشورا در مقابل تیرها و نیزها به نماز ایستاد و خدا را عبادت کرد./۸۲۲/پ۲۰۲/ب۱

[ad_2]