فرماندار قم توجه رسانه‌ها به آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه می‌تواند در بحث امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی نقش ویژه‌ای را ایفا کند و به نوعی بایدها و نبایدها را در جامعه نهادینه سازی کند. رضا سیار پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری […]

فرماندار قم توجه رسانه‌ها به آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه می‌تواند در بحث امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی نقش ویژه‌ای را ایفا کند و به نوعی بایدها و نبایدها را در جامعه نهادینه سازی کند.

رضا سیار پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در قم، با اشاره به شرایط موجود کشور، نقش رسانه در افزایش امید مردم را بسیار کلیدی دانست و اظهار کرد: رسانه می‌تواند راهنمای خوبی برای مردم و مسوولان برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و رشد ارتقاء کشور باشد.

وی توجه رسانه‌ها به آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسانه می‌تواند در بحث امر به معروف و نهی از منکر اجتماعی نقش ویژه‌ای را ایفا کند و به نوعی بایدها و نبایدها را در جامعه نهادینه سازی کند.

فرماندار قم ضمن استقبال از همکاری با رسانه‌ها در مباحث اجتماعی تصریح کرد: پنجشنبه نخستین جلسه شورای اجتماعی محلات در محله شهرقائم برگزار شد و اقدامات خوبی در این زمینه تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی در شهر قم خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد از ظرفیت مدارس، مساجد و کانون‌های محلات در ایام تابستان برای ارائه خدمات اوقات فراغت به طور ویژه استفاده شود.

سیار با اشاره به اثر اعتیاد در جامعه و آسیب‌های آن گفت: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر جامعه ما مسأله طلاق است که علاوه بر اثرات اجتماعی، اثرات فردی زیادی به ویژه بر فرزندان طلاق دارد.

وی با اهمیت مراقبت ویژه از فرزندان طلاق گفت: فرزندان طلاق در معرض آسیب‌های خطرناکی هستند و بسیاری از نهادهای اجتماعی در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند تا با اتخاذ سیاست‌های حمایتی آسیب دیگری متوجه فرزندان طلاق نباشد.

فرماندار قم با تاکید بر ضرورت آگاه سازی جامعه نسبت به رفتارهای پرخطر و اعتیاد، خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها بتوانند با افزایش آگاهی‌ها عوارض و نشانه‌های اعتیاد را بشناسند، سریع‌تر می‌توانند از آسیب‌های آن جلوگیری کنند.

وی ناآگاهی نسبت به تهدیدها را بسترساز بروز خطرات دانست و تصریح کرد: سودجویان همواره در صدد جذاب سازی انواع مواد مخدر و گسترش بازار مصرف خود هستند و در این زمینه به تولید محلی مواد مخدر رو آورده‌اند.

سیار با اشاره به نقش پیشگیری از مواد مخدر در کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر استان آمادگی دارد به هر میزان که نیاز باشد دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه برگزار کند.