تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: نهضت و انقلاب ما از برکات مسجد بود و از پایگاه مسجد شکل گرفت و به پیروزی رسید و نزدیک به ۹۷ درصد شهدای ما از پایگاه مسجد به معراج رفتند و البته با شهادت‌ها بود که این انقلاب با وجود همه توطئه‌ها و دشواری‌ها تا به امروز سرپا مانده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان صبح امروز در «اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد» و «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» که با شعار «مثل مصطفی» در مسجد مقدس جمکران درحال برگزاری است، ضمن تقدیر از تلاش‌های دو نهاد مقدس بسیج و سپاه اظهار کرد: این همایش اقدام ارزشمندی در ارتباط با احیای مساجد است که می‌توان آن را مصداق «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱستَطَعتُم مِّن قُوَّه» دانست چراکه همه قدرت‌ها و نیروها در پیوند با خداوند متعال شکل می‌گیرد و پایگاه این عبودیت مسجد است.

وی اضافه کرد: نهضت و انقلاب ما از برکات مسجد بود و از پایگاه مسجد شکل گرفت و به پیروزی رسید و نزدیک به ۹۷ درصد شهدای ما از پایگاه مسجد به معراج رفتند و البته با شهادت‌ها بود که این انقلاب با وجود همه توطئه‌ها و دشواری‌ها تا به امروز سرپا مانده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه مساجد باید محور تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد، گفت: بخش قابل توجهی از کاستی‌های امروز کشور به آنجایی بر می‌گردد که پیوند مردم با مسجد قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) از مسجد به عنوان سنگر و پایگاهی که همه خوبی‌ها از آن شکل می‌گیرد یاد کردند، افزود: مساجد باید به پایگاهی برای ارتباط با شبکه یاوران حضرت مهدی(عج) و تقویت پیوند مردم با امام زمان(عج) تبدیل شود تا زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) شود.

رحیمیان تصریح کرد: امیدواریم ما در آینده بتوانیم به نقش کامل مساجد در ساختن نظام اسلامی برسیم که این نظام بر جامعه اسلامی و فرهنگ اسلامی مبتنی است و فرهنگ اسلامی در پایگاهی شکل می‌گیرد که معارف اسلام در آن تبیین شود.