[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید احمد خاتمی غروب سه‌شنبه در همایش بین المللی مجازی «نهضت حسینی (ع) در مکتب امام صادق (ع)» که در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر برگزار شد، اظهار داشت: نهضت امام حسین (ع) از زمان شهادت ایشان پیوسته به عنوان یک پرچم برای اهل بیت (ع) مطرح […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید احمد خاتمی غروب سه‌شنبه در همایش بین المللی مجازی «نهضت حسینی (ع) در مکتب امام صادق (ع)» که در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر برگزار شد، اظهار داشت: نهضت امام حسین (ع) از زمان شهادت ایشان پیوسته به عنوان یک پرچم برای اهل بیت (ع) مطرح بوده است.

وی پرچم اهل بیت (ع) را احیای دین، امر به معروف و نهی از منکر، آزادگی و ظلم ستیزی عنوان کرد و افزود: احیای نهضت سالار شهیدان امری ضروری است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه نهضت سالار شهیدان، دین را زنده نگاه داشت، تصریح کرد: در زیارت‌های سیدالشهدا (ع) مکرر آمده است که دین مدیون ایشان است.

وی ادامه داد: در هر مناسبت ویژه‌ ای از جمله شب‌های قدر، نیمه رجب و روز عید قربان غیر از ایام محرم و صفر زیارت امام حسین (ع) مستحب شمرده شده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ذلت از ناحیه امام حسین (ع) به دور است، افزود: بیان مظلومیت به معنای ذلت نیست به همین جهت امام صادق (ع) برای جدشان مجلس روضه می‌گرفتند.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) همواره یاد پدرشان را زنده نگاه می‌داشتند، تصریح کرد: ائمه همواره به زیارت امام حسین (ع) تشویق می‌کردند.

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) از جمله امام صادق (ع) به سجده بر تربت امام حسین (ع) تأکید داشتند، افزود: عنصر دیگری که اهل بیت (ع) به ویژه امام صادق (ع) از آن برای در احتزاز نگاه داشتن پرچم امام حسین (ع) استفاده می‌کردند، برپایی مجلس برای امام حسین (ع) است.

[ad_2]