مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: آمار پذیرش زائرین و فرهنگیان دراستان قم در روز هفتم فروردین به ۸۵ هزار و ۴۳۶ نفر در قالب ۲۳ هزار و ۷۳۱ خانوار رسیده است.

به گزارش شهرکریمه غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش استان قم با ۷ پایگاه نوروزی از ۲۷ اسفند فعالیت خود را آغاز و ۳۰۰ واحد آموزشی را برای اسکان شایسته فرهنگیان ساماندهی کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار کلاس درس در قالب نوع (الف)، نوع ویژه و نوع (الف) و (ب) با ملزومات اولیه ساماندهی شده و در اختیار زائرین قرار داده‌شده است، افزود: بر این اساس پتو، یخچال، موکت و تلویزیون و سایر ملزومات در اختیار زائرین قرار داده‌شده است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به آماده‌سازی ۷ پایگاه برای پذیرش زائرین در ۴ ناحیه آموزش و پرورش استان ابراز کرد: اطلاع‌رسانی‌های خوبی در این زمینه انجام‌شده و حدود ۵۰۰ نفر از عوامل اجرایی به‌صورت مستقیم درگیر فعالیت‌های اسکانی هستند.

رضایی گفت: شب اول فعالیت ۱۰ هزار و ۴۶۱ نفر در کلاس‌های درس و در مدارس استان در قالب ۲۹ هزار و ۵ خانوار پذیرش داشتیم و امروز هفتم فروردین این آمار به ۸۵ هزار و ۴۳۶ نفر در قالب ۲۳ هزار و ۷۳۱  خانوار رسیده است.

وی با اشاره به پذیرش و رزرو اینترنتی در ۲۰ مدرسه استان تصریح کرد: پیش‌بینی این است که آمار پذیرش امسال نزدیک به آمار سال گذشته باشد، سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار نفر را پذیرش کردیم و امسال این رقم را نزدیک به رقم سال گذشته می‌بینیم.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه اولویت نخست اسکان در مدارس به فرهنگیان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت‌ها برای فرهنگیان به کار گرفته‌شده اما در شرایط خاص و ویژه بنا به دستور مسئولان استانی آموزش و پرورش استان، پذیرش را برای غیر فرهنگیان نیز انجام می‌دهد.

وی با تأکید بر ارائه هرچه بهتر خدمات برای زائران و فرهنگیان ابراز کرد: خدمات‌رسانی در قالب ۷ کمیته فناوری، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، اجرایی، ارزیابی و عملکرد، فرهنگی و کمیته حراست انجام می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: نرخ‌های در نظر گرفته برای فرهنگیان و غیر فرهنگیان تفاوتی نداشته و مبتنی بر اساس‌نامه ارسال‌شده از سوی دستورالعمل اسکان وزارت آموزش و پرورش است.