فرماندهی انتظامی قم در نشست خبری درباره چهارشنبه آخر سال گفت: هنجارشکنان آگاه باشند که در مواجهه با اقدامات خطرآفرین قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه سردار سید محمدرضا میرحیدری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران و در نشست خبری پایان سال ضمن اعلام آمار و اطلاعات عملکرد یک ساله فراجا در قم از اصحاب رسانه در راستای فرهنگ سازی و پیشگیری از وقوع جرم استمداد طلبید.

وی با اشاره به آمادگی این نیرو جهت همکاری در راستای آموزش و فرهنگ سازی تاثیر این اقدام را بسیار مهم ارزیابی نموده و به همکاران خود جهت همکاری و اجرای برنامه های مشترک توصیه اکید نمود.

میرحیدری همچنین با اشاره به نزدیکی به چهارشنبه آخر سال گفت: تمام افرادی که طی سه سال گذشته در برهم زدن آرامش عمومی تاثیرگذار بودند تا ظهر فردا احضار و در صورت‌عدم پایبندی به موازین دستگیر و پس از پایان این مراسم، آزاد خواهند شد.

وی عنوان کرد: در برپایی انتخابات تمام الکترونیک دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، جشن‌های دهه فجر و همچنین برگزاری آیین باشکوه جشن نیمه شعبان کوچکترین اختلالی از نظر امنیتی در قم به وقوع نپیوست.

وی عنوان کرد: تا پایان بهمن‌ماه امسال بیش از ۶ هزار ۶۰۰ تماس با سامانه ۱۹۷ پلیس قم انجام شده که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته‌است.

وی اضافه کرد: طی سال‌جاری سرقت خرد ۹ درصد، مسلحانه ۶۰ درصد، سرقت تحت پوشش مأمور پلیس ۴۲ درصد، سرقت مغازه ۴۷ درصد، منزل ۲۸ درصد، موتورسیکلت ۲۵ درصد و سرقت اتومبیل ۲۸ درصد کاهش داشته‌است.

میرحیدری خاطرنشان کرد: سرقت احشام، تنها حوزه سرقتی در استان قم بود که آمار آن بخاطر بالا رفتن قیمت گوشت، افزایشی بوده‌است.

وی ادامه داد: همچنین امسال آمار تجاوز به عنف ۲۸ درصد آدم ربایی ۸۵ درصد کاهش و قتل ۱۶ درصد افزایش یافته‌است، همچنین آمار شرارت نیز طی این مدت افزایشی بوده‌است.

فرماندهی انتظامی قم با اشاره به افزایش جرایم سایبری استان طی امسال، گفت: جرایم مربوط به فضای سایبری و پلیس فتا، از ابتدای امسال ۶۴ درصد بیشتر شده‌است.