مدیر مرکز پژوهش مسجد مقدس جمکران گفت: سه‌شنبه هفته جاری هم‌زمان با شب نهم ماه ربیع‌الاول همایش منجی موعود در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش شهرکریمه اکبر دوایی ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در اعیاد ماه ربیع‌الاول که در سالن جلسات این مسجد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی و تلاش در راستای نهادینه کردن فرهنگ انتظار ازجمله مهم‌ترین وجدی‌تری برنامه‌های مرکز پژوهش مسجد مقدس جمکران است.

وی افزود: ماه محرم و صفر به‌عنوان دو ماه بزرگ و تأثیرگذار در فرهنگ اسلامی بوده که از انحراف مبانی و ارزش‌های اسلامی جلوگیری می‌کند و ماه ربیع‌الاول و سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) در حقیقت در حکم تجدید بیعت و حفظ مبانی اسلام ناب محمدی است.

مدیر مرکز پژوهش مسجد مقدس جمکران بابیان این مطلب که مسئله منجی با سرنوشت تمام بشریت گره‌خورده، تصریح کرد: آن چیزی که امروز بسیار حائز اهمیت بوده فرهنگ‌سازی این مسئله مهم است که مهدویت و منجی اختصاص به یک دین یا عقیده ندارد و این وعده تخلف‌ناپذیر الهی باسعادت و سرنوشت تمام پیروان ادیان مختلف بشری پیوند زده‌شده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش منجی موعود در مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: همایش منجی موعود شب نهم ربیع‌الاول در مسجد مقدس جمکران با حضور بیش از  ۲هزار و ۵۰۰ طلبه و دانشجو برگزار می‌شود که می‌تواند تأثیرات مناسبی نیز در معرفی درست و اصولی ارزش‌ها و مبانی ظهور و مهدویت داشته باشد.

مدیر مرکز پژوهش مسجد مقدس جمکران با تأکید بر برخی سرفصل‌های مهم همایش منجی موعد خاطرنشان کرد: در این همایش عقیده و شباهت‌های مختلف فرق اسلامی و همچنین دیگر فرق ابراهیمی و الهی درباره مهدی موعود و مسئله مهدویت بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه همایش و استقبال مناسب اندیشمندان کشورهای دیگر از مسئله موعود ابراز کرد: بیش از ۴۰۰ اثر در این همایش بررسی می‌شود که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن مربوط به بررسی ۵۰ اثر از اندیشمندان هندوستان بوده که به زبان اردو به همایش رسیده است.