[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا گروسی غروب یکشنبه در چهل و دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد گفت: در مجموع مراکز حوزوی، آموزشی و مراکز آموزش عالی قم در زمینه فعالیت‌های مجازی و غیر حضوری عملکرد مناسبی داشتند اما از ۱۲۰ […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، محمدرضا گروسی غروب یکشنبه در چهل و دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد گفت: در مجموع مراکز حوزوی، آموزشی و مراکز آموزش عالی قم در زمینه فعالیت‌های مجازی و غیر حضوری عملکرد مناسبی داشتند اما از ۱۲۰ دستگاه اجرایی استان برخی هنوز موارد مرتبط به طرح فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکرده‌اند.

به گفته وی، برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در زمینه دولت الکترونیک عملکرد خوبی داشته داشتند که جای تقدیر دارد اما برخی دیگر با توجه به اینکه عضو این ستاد هم هستند در این زمینه خوب ورود نکرده‌اند.

معاون استاندار قم اظهار داشت، تلاش شده تا زیرساخت‌های لازم برای خدمات‌دهی برخط مبتنی بر تراکنش در سطح دستگاه‌های استان تقویت شود و قم می‌تواند الگویی برای ارائه خدمات الکترونیک در کشور باشد.

ورود خوب دانشگاه‌ها به خدمات مجازی

وی ضمن تقدیر از عملکرد دانشگاه‌ها در شرایط کنونی گفت: دانشگاه‌های قم درمجموع عملکرد مطلوبی در رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته‌اند، هم چنین آموزش‌و پرورش نیز نسبت به پروتکل‌های بهداشتی پایبند بوده است و آموزش‌های مجازی را مطلوب اجرا کرده است.

گروسی ابراز داشت: برخی از وظایف و فرآیندهای ذاتی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی حضوری است و تلاش شده تا با نیازسنجی از خدمات الکترونیکی سبک خدمات‌دهی تلفیقی دنبال شود.

ادارات فعال در زمینه دولت الکترونیک در قم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم عنوان کرد: در استان اداراتی بودند که خدمات الکترونیک را در شرایط کرونا خوب ارائه داده و در این زمینه عملکرد قابل تقدیری داشتند از جمله، ادارات کل پست و برق بیشترین فعالیت تراکنشی و الکترونیکی را در دوران شیوع کرونا از خود برجای گذاشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب خدمات الکترونیکی صورت گرفته در قم در بحران کرونا، گفت: هم زمان با شیوع کرونا تراکنش‌های بانکی ۴۰ درصد رشد یافت.

[ad_2]