به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حضرت آیت الله جوادی آملی صبح امروز در دیدار محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: همگان باید به کشور خود و قانون خود احترام گذاشته و نظم کشور همواره محفوظ بماند. وی بیان کرد: حداقل انسانیت این است که انسان نه بیراهه برود و نه راه کسی […]

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری شهرکریمه، حضرت آیت الله جوادی آملی صبح امروز در دیدار محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: همگان باید به کشور خود و قانون خود احترام گذاشته و نظم کشور همواره محفوظ بماند.

وی بیان کرد: حداقل انسانیت این است که انسان نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد، و همه ما باید به این دستور اسلامی بر گردیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: دانشجوها به فطرت نزدیک تر هستند و به نظم و قانون هم احترام می گذارند، اما برخی از آنها اشکالات علمی دارند که باید اساتید برطرف نمایند و برخی اشکالات عملی را وارد می دانند که باید مسئولین در عمل این اشکالات را از ذهن اینها بر طرف نمایند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: به تعبیر مولا امیرالمومنین مردم ستون دین هستند و باید به نیازهای آنان توجه شود، ولی مردم بیشتر از «قول»، به «عمل» احترام می گذارند و عمل همواره اثربخش تر بوده است، لذا مسئولین باید این را مورد توجه قرار داده و در عمل به رفع مشکلات جوانان خصوصا مباحث مرتبط با کنکور، آینده درسی، ازدواج و اشتغال آنها بپردازند.

حضرت آیت الله جوادی آملی بیان کرد: ما نا امید نیستیم، فطرت این جوانان خوب است و باید برگردیم به راه اصلی و مدیریت داشته باشیم و حرفهای اینها را هم گوش دهیم، حرف اینها تنها این نیست که نماز اول وقت بخوانند، بلکه حرف دیگری نیز دارند و آن همان سخنی است که  صاحب وسایل از قول امیرالمومنین نقل می کند که «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، و نتواند خود را اداره کند، نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند!، مسئولین باید این حرفها را نیز از دانشجویان بشنوند و مد نظر قرار دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان اظهار داشت: در وضعیت کنونی نه تنها وحدت حوزه و دانشگاه که وحدت بین دانشگاهیان و بین حوزویان نیز مهم است و همگان باید مواظب زبانمان باشیم و با احتیاط بیشتری سخن بگوییم.

[ad_2]

منبع
[email protected]