[ad_1] محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با بیان اینکه در استان قم ۵ کالا به عنوان کالای بومی معرفی می‌شود، گفت: فرش، کفش، سوهان، سنگ و مصنوعات چوبی در قالب «خوشه» توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم پذیرفته می‌شود. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با اشاره به اینکه […]

[ad_1]

محمود سیجانی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با بیان اینکه در استان قم ۵ کالا به عنوان کالای بومی معرفی می‌شود، گفت: فرش، کفش، سوهان، سنگ و مصنوعات چوبی در قالب «خوشه» توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم پذیرفته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهدافی که «خوشه سازی» دنبال می‌کند «برند سازی» است، افزود: کالاهای کفش، فرش و چوب و مبلمان مراحل خوشه سازی آنها طی شده است و هر سه دارای برند هم هستند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی از سنگ، خصوصاً سنگ‌های قیمتی در استان وجود دارد، اظهار داشت: هم اکنون مراحل خوشه سازی سنگ قم در مرحله مطالعه است و قطعاً این خوشه هم به برند سازی می‌رسد و با مطالعه هر خوشه توسط بخش خصوصی و صنعتگران همان صنف، آسیب شناسی و راهکارها ارائه می‌شود و بازارهای هدف نیز برای این برندها مشخص می‌شود.

سیجانی با اشاره به اینکه هرکدام از تولیدکنندگان محصولات خود را در بازارهای داخلی با برند اختصاصی خود توزیع می‌کنند گفت: برای اینکه در بازارهای جهانی قدرت رقابت بیشتری داشته باشیم خوشه‌های صنعتی قم اقدام به ایجاد برند واحد کرده اند.

وی افزود: تولیدکنندگان قمی با هم افزایی در قالب یک برند واحد وارد بازارهای جهانی می‌شوند و محصول خود را با یک برند خاص در قالب خوشه عرضه می‌کنند.

[ad_2]