[ad_1] سید محمدرضا بهشتی‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با بیان اینکه هوای قم امروز یکشنبه در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرار دارد، گفت: عموم مردم به ویژه گروه‌های حساس از حضور در محیط بیرون از منزل تا حد ممکن خودداری کنند. وی علت اصلی آلودگی هوا را ناشی از وارونگی دما دانست و […]

[ad_1]

سید محمدرضا بهشتی‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه با بیان اینکه هوای قم امروز یکشنبه در وضعیت ناسالم برای عموم مردم قرار دارد، گفت: عموم مردم به ویژه گروه‌های حساس از حضور در محیط بیرون از منزل تا حد ممکن خودداری کنند.

وی علت اصلی آلودگی هوا را ناشی از وارونگی دما دانست و افزود: وارونگی دما موجب می‌شود که ذرات معلق در سطح زمین باقی بمانند و عدم سکون هوا نیز موجب می‌شود جابجایی به صورت افقی صورت نگیرد و ذرات معلق را در سطح زمین نگه می‌دارد و موجب تشدید آلودگی می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه عدم استفاده از وسائل نقلیه خودرویی تأثیر بسیاری در کاهش آلودگی هوا دارد، تصریح کرد: همچنین ایجاد شهرک‌های صنعتی و واحدهای آلاینده صنعتی که در نزدیکی قم قرار دارند نیز موجب تشدید آلودگی می‌شود.

لازم به ذکر است، همه مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس شهر قم و همچنین بخش‌های سلفچگان و مرکزی امروز یکشنبه به علت آلودگی هوا تعطیل اعلام شده بود.

[ad_2]