[ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در برنامه سوم مدرسه عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به ملاقات امام حسین(ع) با شخصیت های مختلف در راه عزیمت […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در برنامه سوم مدرسه عاشورا که به همت نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به ملاقات امام حسین(ع) با شخصیت های مختلف در راه عزیمت به کربلا، گفت: امام حسین(ع) در این ملاقات با پیشنهادهای مختلفی مانند بازگشت و یا تغییر به مسیر به مکه یا یمن مواجه شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با انتقاد از عادت برخی افراد در اظهار نظر در خصوص مسائل مختلف، اظهار داشت: برای مثال برخی افراد در مواجهه با بیماران شروع به نسخه دادن می کنند در حالی که شایستگی اظهارنظر را ندارد.

معاون آموزش حوزه های علمیه به سه اصل رفتاری امام حسین(ع) در برخورد با نصیحت کنندگان ایشان اشاره کرد و افزود: هوشمندی، اقتدار و نرمش قهرمانانه در برخی از موارد از ویژگی های برخورد امام حسین(ع) در مواجهه با کسانی بود که او را نصیحت و از قیام کربلا منع می کردند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به هر کدام از نصیحت کنندگان متناسب با فراخور حال آن ها پاسخ می داد، ابراز کرد: امام حسین(ع) با وجود مقام بالای خود در هیچ کدام یک از پاسخ ها نفرموده است که نحوه عملکرد من به هیچ کس ارتباطی ندارد؛ بلکه همواره به شکل کریمانه که دستور قرآن کریم در مواجهه با جاهلان است به آنها پاسخ گفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی نژاد با بیان اینکه اقتدار یکی دیگر از ویژگی‌های امام حسین(ع) در برخورد با نصیحت کنندگان است، گفت: امام حسین(ع) را در هیچ یک از صحنه های مواجهه با نصیحت کنندگان برخورد منفعلانه ندارد؛ بلکه محکم و قاطعانه شبهات آنها را پاسخ می دهد.

معاون آموزش حوزه های علمیه عنوان کرد: امام حسین(ع) در برخی از موارد نیز با حفظ عزت و اقتدار خود نرمش های قهرمانانه ای را از خود برجای گذاشته است که نمونه آن برخورد با والی مدینه در شب خروج از این شهر است.

وی با بیان اینکه هر یک از رفتارهای امام حسین(ع) در مواجهه با افراد مختلف حاوی درس های بزرگی است، اظهار داشت: به کارگیری این درس ها در ارتقای تربیتی و اخلاقی جامعه بسیار موثر و راهگشاست./۱۳۵۰/پ۲۰۳/ف

[ad_2]