وزیر امور خارجه عملیات طوفان الاقصی را عملیاتی افتخار آمیز برای مقاومت اسلامی فلسطین دانست و با اشاره به اذعان مقامات کشورهای مختلف به فرو ریختگی درونی رژیم صهیونیستی، گفت: این درحالیست که ۸۰ روز است که آمریکا و غرب از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه ، حسین امیرعبداللهیان در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  از سخنان خود از توانمند شدن جریان‌های مقاومت اسلامی درمنطقه و نیز فلسطین سخن گفت و افزود: امروز مقاومت اسلامی فلسطین خودشان به مرحله‌ای از توانمندی رسیده‌اند که بمباران‌های وحشتناک رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته خللی به این توانمندی وارد سازد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات انصارالله یمن و حزب الله لبنان اضافه کرد: در جنگ اخیر غزه، حوثی‌ها امروز در دریای سرخ یک رژیم حقوقی جدیدی در جلوگیری از حرکت های کشتی هایی که مقصد آنها سرزمین اشغالی است، ایجاد نموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با صدای رسا اعلام می‌کنیم که از گروه‌های مقاومتی که در برابر استکبار جهانی مبارزه می‌کنند و در امنیت منطقه خاورمیانه نقش‌آفرینی می‌کنند، حمایت می‌کنیم؛ اما طوفان الاقصی یک تصمیم و اقدام کاملاً مستقل حماس بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: هم اینک در منطقه غرب آسیا گروه‌های به‌ظاهر کوچک مقاومت اسلامی، برنامه و سیاست‌های آمریکا را دچار چالش کرده و رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود قرار دارد.

وی با اشاره به جنگ بیش از ۸۰ روزه غزه، اضافه کرد: روزانه صدها سلاح و تجهیزات نظامی وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود؛ اما امروز رژیم صهیونیستی نتوانسته به هیچ‌کدام از خواسته‌های خود برسد .

وزیر امور خارجه ادامه داد: طبق بیان صریح اسماعیل هنیه در حال حاضر فقط ۱۴ درصد از نیرو و امکانات حماس درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی شده‌اند.

وی عنوان کرد: مقاومت برای ماه‌ها جهت ادامه وضع کنونی برنامه دارد و امروز غربی‌ها به‌صراحت بیان می‌کنند که پیروز جنگ غزه تاکنون حماس بوده است و گروه‌های مقاومت به‌درستی موفق شده‌اند که جنگ و شرایط غزه را مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: امروز بعضی از کشورهای غربی با مطرح‌کردن اصطلاحاتی مانند ” حماس سیاسی” و ” حماس نظامی” درصدد پایان جنگ بر اساس مذاکره با حماس هستند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: امروز در اتاق‌های فکر آمریکا اختلاف‌نظرهای زیادی در حمایت بی‌وقفه ایالات متحده از اسراییل غاصب به وجود آمده‌است و آنها شکست رژیم صهیونیستی را شکست آمریکا قلمداد می‌کنند.

وزیر امور خارجه کشور گفت: قدرت هژمونی آمریکا امروز دیگر قدرت اعمال سیاست‌های خود را ندارد به‌نحوی‌که امروز یک نیروی غیردولتی مانند حماس ۸۰ روز است که تمام سیاست‌ها و خواسته‌های آمریکا را دچار چالش کرده‌است.

وی بیان داشت: در جهان کنونی مفاهیم بین‌المللی و سازوکارهای قبلی در دست تغییر و تحول است که در دل آن فرصت‌های زیادی برای انقلاب و پیگیری اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به وجود آمده‌است.

وزیر امور خارجه کشور گفت: یکی از نمادهای این تغییر، تحول در نگاه به هژمونی یک قدرت در جهان است؛ امروز به‌رغم اینکه آمریکا هنوز در مباحث اقتصادی و نظامی تاثیرگذار است؛ اما قدرت آن به‌صورت روزافزون درحال افول است.